2012. december 10., hétfő

Prometheus -1 (vagy valami hasonló)

Sok filmről tudunk elfogultan beszélni, nálam az egyik ilyen most már a Prometheus.

Mint minden jó kis scifi rajongó, engem is megfertőzött az Alien. 
Mondjuk az egy más kérdés, hogy az első részt nagyjából harmadszorra és egy kanna kávéval a kezemben tudtam csak végignézni, már hogy az első egy órát belőle. De aztán... A többi már jött magától.
Aztán amikor hallottam arról, hogy ennek a sorozatnak is elkészítik a nulladik részét (mint kiderült az iMDb-n, a mínusz egyedik része, mert a nulladik még nincs is készen... vagy hogy is kell ezeket számolgatni?!), hogy is szokták ezt mondani, akkor felcsillant a szemem. Úgyis szerettem volna tudni, honnan, miből erednek ezek a dögök.

Kellett nekem? Megtudtam. Vagyis igazából azt érzem, hogy csak egy csomó új kérdést felvetett nekem ez a film. Remélem a következő rész a Prometheus 2. azért ki fogja csomagolni a kérdéseimre a válaszokat.
A film elején kicsit elveszett voltam, hogy ki ez a fehér alak, mit akar itt és ilyenek. Aztán megértettem a dolgokat, s kicsit úgy is éreztem, hogy lelőtték előre a poént. De sebaj. Azért tetszett, hogy fellebbentették a fátylat...
S utána amikor felkerültünk a Prometheus-ra, már hogy magára az űrhajóra, akkorra már nagyon tetszett a film, magával ragadott.
Nem volt túl sok ismerős színész, mégis megfogtak a szereplők, jók voltak a karakterek. Michael Fassbendertől (David-ot játszotta) kirázott a hideg. Nem sok filmet láttam tőle, de azokban nem volt ennyire árja kinézetű. Noomi Rapace-t (Elizabeth Shaw) alig ismertem meg. Mert hogy a Sherlock Holmes: Árnyjáték-ában az egyik főszereplő volt. S a nagy kedvencemet ki ne felejtsem, Charlize Theron-t (Meredith Vickers), őt nagyon sok filmben láttam, scifi-ben mindig kiváló alakítást nyújt.
Ledöbbentő volt most mégis teljesen más karakterben látni őt, mint ahogy megszoktam.

S éreztem azt, hogy valami nagyobb titok lappang a hátsó sorokban. S mint kiderült, több szálon is futott az a bizonyos titok.

Próbáltam beilleszteni az Alien történet darabkáit és - bár nem vagyok nagy műértő mégis - voltak olyan momentumok, amik segítettek azokat a talán üres részeket betölteni. Persze, a nagyon okosok majd megmondják, hogy mennyire volt történet-hű, nekem bejött, megettem a filmet.
Akikkel beszéltem eddig, s amilyen kritikákat olvastam, nagyjából mind egyetértett abban, hogy jó a történet, s majd a második rész eldönti, hogy mindent megmagyaráz-e, beleillik-e igazán a mostani történet a régi Sigourney Weaver-es Alien-ekbe.
S érdekes volt a befejezés, azt éreztem, hogy tényleg tudom folytatni az Alien filmmel a történetet.
Bevallom, Ridely Scott a gyengém. Elég sok filmjét megnéztem már életem során, úgyhogy nem nagyon féltem attól, hogy rossz filmet néznék. Nem is csalódtam.
Ridley Scott egy külön fejezetet kelleen kapjon: A szárnyas fejvadász, G. I. Jane,  Gladiátor, Hannibal, Mennyei királyság, A Cég: A CIA regénye, Gyilkos számok (sorozat), Robin Hood, A szupercsapat, A katedrális... ezekben mindegyikben ő a producer. Szerintem ezeknek a filmeknek csak a fele elég lenne ahhoz, hogy szeressük Őt.
Na, mindegy. Szóval:
Alien-rajongók, tessék megnézni a filmet, mert már a Prometheus 2. is tervben van!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése