2012. december 18., kedd

Jake Gyllenhaal 32 éves (méég csaak)

Ma 32 éves a szeretett Jake!

Egy rendező és egy forgatókönyvíró gyermeke vajon mi is lehet? Nem egy könyvelő, az biztos. Úgyhogy sem Maggie a szintén színésznő testvére, sem Jack esélytelenek voltak "civil" munkára.

Tizenegy évesen már az Irány Colorado című filmen játszott.
A felfedezést igazából - ahogy az amerikai hírekből olvastam - a Donnie Darko című film hozta meg neki, bár én speciel nem láttam, nem tudok hozzászólni.

Viszont a Buborék srácot láttam, az aranyos film volt.

És még a Jóravaló feleség-ben sem keltette fel a figyelmemet a film Jake iránt, persze nem csoda, hiszen a másik főszereplő Jennifer Aniston volt, ő pedig - aki ismer, tudja - nagy kedvencem.


Viszont 2004-ben volt egy film, ami alapjaiban megváltoztatta az életemet, s ezt nem csak úgy nagyzolva mondtam. A Holnapután.
Számomra egy csodafilm volt. Persze készítettek már nagyobb költségvetésű, több díjat bezsebelt filmet is, illetve grandiózusabb történetet is, de nekem ez a film... Maga volt a leendő ítéletnap, a bolygónk jövője. S az volt a legfurcsább, hogy pár hétre rá, hogy ezt a filmet - azt hiszem moziban - megnéztem, a National Geographic folyóiratban egy jó hosszú és bőséges cikket olvashattam arról, hogy igenis, ez nagyon is elképzelhető, ami a filmben volt, hiszen már tényleg vannak olyan jégminták, amik kizárólag a hűtött raktárban vannak már csak jégként meg, azóta azon a helyen csak víz és víz és víz van.
S aki ismer, az tudja, hogy a kedvenc állataim toplistájának az élén vannak a jegesmedvék. S ha nem lesz nekik szárazföld, ahol élhetnek, vadászhatnak, alhatnak, nevelhetik kicsinyeiket, akkor hogyan fogjuk gyermekeinknek megmutatni, bemutatni őket? Könyvekből, filmekből? Nem szabadna!!!!
Na, de vissza a szülinaposhoz, ennyi elég volt a Greenpeace-ből.

Jött egy olyan film, ami ledöbbentett. Amikor az első fél óra után megállítottam a lejátszót, hogy akkor elgondolkodjam azon, akarom-e tovább nézni a filmet, ledöbbentem. Ez a srác bevállalta ezt a filmet, holott ezt az egészet csak a film kedvéért játszotta meg?!
A Túl a barátságon nagyon sok kritikát és dicséretet kapott. Persze három Oscar díjat is besöpört, de azt hiszem, megérdemelte.
Úgy a két színész, Jake és Heath Ledger is nagyot alkotott a filmben, s maga a történet is nagyon mélyen lenyúlt a lelkünkbe.

Egy nagyon jó barátnőm blog-bejegyzését szeretném ide beilleszteni, számomra csodálatos dolgokat írt erről a filmről, s én ehhez többet nem is szólnék, beszéljen ő a történetről:
http://melgi78.blogspot.hu/2011/09/tul-baratsagon.html

 A Bizonyítás és a Bőrnyakúak című filmeket nem láttam, sajnos nem tudok róla véleményt mondani, de 2007-en olyan személlyel dolgozhatott egy filmben, ami miatt annyira irigylem, hogy az csak na!!!
A Zodiákus egy olyan igazi történet filmes feldolgozása volt, ami kriminológusok és az azzal szenvedélyesen foglalkozók - szerintem - Szent Grál-ja, hiszen az, hogy nagyjából tudják, hogy ki lehetett a gyilkos, az még nem jelenti azt, hogy el is fogták. Na, de nem kell lelőni minden poént, inkább nézzük meg a filmet. Hiszen szuper színészek játszanak együtt. Mint például: Robert Downey Jr.
S itt kérek elnézést, amiért azt a képet tettem fel erről a filmről, amit. Képtelen lettem volna másikat feltenni ide.


A Kiadatás és a Testvérek című filmeket szintén nem láttam, de aztán megint jött egy olyan film, ami a kedvenceim közé tartozik.

Ha jól emlékszem, írtam már a Perzsia Hercegéről blogbejegyzést, úgyhogy csak egy röpke képet teszek fel ide, a többit tessék elolvasni a régi bejegyzésben a filmről.

A Szerelem és más drogok nagyon édes romkom film volt, Anne Hathaway-jel az oldalán.


De jött a Forráskód és máris újra elájultam a sráctól.
Számomra - mit is mondhatnék - az ilyen filmek azért lényegesen jobban érdekelnek.
Egy pörgős, elgondolkodtató sci-fi triller volt ez a film. Itt már nemcsak a kedves mosolyát kellett megcsillogtatnia, Michelle Monaghan mellett olyan történetet kellett prezentáljon nekünk, nézőknek, hogy egyrészt ne unjuk el magunkat a film közben (aki látta, tudja, mire gondolok), másrészt pedig mégis úgy pörögjön, hogy megértsük a dolgokat, s követni is tudjuk ezt a tornádó-pasit.

Én sajna ezt a filmet láttam tőle utoljára, most novemberben Az utolsó műszak című filmben is főszereplő volt. Majd ha megnéztem, referálok róla. Egyelőre vannak még filmjei, ami érdekelnek, s azokat is be kell pótolnom. Jó színész, kedves srác.

Addig is nagyon boldog születésnapot kívánok Jake! 
S már nézem is a Holnapután című filmet - A kedvencemet - Tőled!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése