2012. december 21., péntek

Boldog születésnapot, Mr. "Jack Bauer"!

Ugye nem kell elmondanom, ki az a Jack Bauer?!
Igen. Mindenki jól tudja: Kiefer Sutherland.
De azt is tudta mindenki, hogy mi az igazi neve?
Kiefer William Frederick Dempsey George Rufus Sutherland. 
Nem tudom, hogy édesapja, Donald Sutherland, avagy édesanyja, Shirley Douglas volt ilyen poénos, hogy szegény pasinak ennyi keresztnevet adtak, de hála az égnek, túlélte ezt a sok nevet. 

Hiába Hollywood egyik fenegyereke, mégis... amit alkot, az alapján nagyon odavagyok érte! 
Szenzációsan jó színész, s most 46 éves.

Ha megnézem, hogy miket láttam tőle, akkor nem mondom, ő az, akitől a legtöbb filmet megnéztem, de biztosan ő az az első színész, akinek a sorozatát komolyan 24 órán keresztül bámultam. De nem futok előre!

Először az Egyenesen át című filmben láttam őt, pedig addigra már hét éve szerepelt filmekben. De azzal a filmmel igencsak berobbant az életembe.
Jó kis film volt az az Egyenesen át.
Pár fiatal (Kevin Bacon, Oliver Platt, William Baldwin és Julia Roberts Kiefer mellett) kíváncsi, mi van a halál után. De szabad-e játszani a halállal? Vagy a rémálmaink visszaütnek, vagy más szörnyeket kapunk halálunk után? Szerintem mindenki látta már legalább egyszer ezt a filmet. Érdemes újra megnézni, jó kis szórakoztató húhúúú film, ami anno még félelmetes volt, ma már csak mosolygunk rajta. De a történet akkor is klassz és a színészek akkor is zseniálisan adták a formájukat.

Meg kell hagyni, a következő film, amit láttam tőle... hát nem lopta be magát a szívembe vele. 
Olyan igazi gáz-géza lett a szerepe. Az Egy becsületbeli ügyben igazán próbáltam a kopasz fejét kedvesnek látni, de nem működött. Vagyis jól játszotta a szerepét, mert úgy utáltam a filmben, mint a sicc!!! Jack Nicholson már akkor megmutatta nekem, hogy vagy egy vérbeli őrült, vagy zseniális színész (ma sem döntöttem még el, melyik is). S Demi Moore, Tom Cruise szintén nagyon jók voltak. Egyik kedvenc filmem, valószínűleg a zseniális tárgyalás miatt.

S egy pillanat alatt megbocsátottam az előző filmet, hogy olyan gonosz volt benne, ahogy megnézhettem A három testőrben Mr. Sutherland-et.
NAGYON szeretem ezt a filmet.
A két fenegyerek, mármint Sutherland és Charlie Sheen (na, ő a másik problémás színészcsalád fekete bárány gyermeke), illetve még mellettük a "bolond" Oliver Platt. Szenzációs hármast alkottak. S Chris O'Donnell még baromira nem ismerte a bőregér szerkóját, úgyhogy még hamvas fiatal srác volt. Ez a négy pasi végig poénkodta és vívta nekünk az egész filmet. Hogy élvezzük, nevessünk, izguljunk azt a történetet, amit már majdnem kívülről tudtunk, hiszen olyan sokan dolgozták már fel. De valahogy Stephen Herek más ízt adott a filmnek. Kicsit olyan "brahi, ha beállunk a király testőrgárdájába" érzést kaptam.

Aztán nálam nagyon-nagyon sok idő telt el, mire újra láttam Kiefer-t a mozivásznon. Egészen A testőr című filmig kellett várnom, ahol szintén egy nagy színészóriás fiával Michael Douglas-sal (na, ő sem kutya egy színész) játszott együtt, illetve az akkor már éppen ismertté vált  Eva Longoria-val, akiről kiderült, hogy kedves, okos és szuper céllövő is tud lenni. Ugyanis azt mesélte a DVD-n a technikai tanácsadójuk, aki régen a Fehér Házban is dolgozott (a bonus riportokban), hogy ledöbbent, Eva milyen jó céllövő. Na, ezt sem néztem volna ki a pici csajsziból. De a film velük és Kim Basinger-rel nagyon jó volt, örültem, hogy ebben a Fehér Ház-i titokzatoskodós történetet megismerhettem.

S azt hiszem fura, de csak ez után a film után mesélte nekem valaki, hogy nézzek már bele a 24-be, mert az tök ugyanaz, mint ez A testőr című film volt...
S nem kellett volna. Komolyan. Mert az, hogy "24 függő" lettem, az egy finom kifejezés.
Mert ki az a hülye, aki egy sorozatot addig néz, ameddig az évad tart? Mármint elkezdtem nézni és csak lecseréltem a lemezt és még kávét is alig ittam, s csak néztem tovább és néztem és néztem...
Ugyanis nagyon régen láttam én részeket ebből a sorozatból a tévében, de az az egy-egy rész, amit láttam, az olyan nagyon kusza volt nekem. Tudtam, vagyis csak sejtettem, hogy valami izgalmas, jó dolog lehet ez a sorozat, de mégsem értettem, hiszen annyi minden történt, de mégis, következő hétre már.. huhúú, hol volt az már!
Aki nem ismerné a sorozatot, itt egy-egy évad egy-egy napot mutat be. Tehát 24 részes egy évad, vagyis egy-egy órát látunk a részekben. Aztán a következő évad akár egy-két évvel később is történhet, de szintén csak egy napot dolgoz fel. Hogy unalmas lehet? Egyáltalán nem. Sőt. Én azt mondanám, komoly adrenalin-löket az embernek.
Úgyhogy ezt a sorozatot tényleg úgy kell és szerintem kötelező lenne megnézni, hogy vagy együtt, bár az tényleg elég embertelen, 24 órán keresztül akkora információ-dömping, vagy legalább két részletben, hiszen így érthető, így átlátható. Másrészt viszont még így is az egyik legjobb sorozat lett, amit láttam.
Sutherland végig nagyon jól játszik, mind a nyolc évadon keresztül (+1 teljes estés film, azt hiszem a VII. évad bevezetőjeként). Érdemes megnézni. Államcsíny, FBI, CIA (sok három betűs még, amit nem sorolok fel) és úgy országosan külső, mint belső veszély. Akit a nap elejét úgy ismerünk, hogy normális ember, az a nap végére már akár az ellenségünk is lehet.


Ahogy keresgéltem a neten, hogy milyen képeket rakjak ide Kiefer Sutherland-ről, találtam egy olyan fotót, ami egyrészt nagyon meglepett, másrészt pedig valahol elmondja nekem azt, hogy Kiefer és Donald Sutherland mennyire gyerekek még mindig. A színészet tényleg nem engedi az embert felnőni.
Szóval ezzel a képpel köszönöm meg mindkettejüket.

A két bolond pasi. De mennyivel kevesebbek lennénk nélkülük!



Boldog születésnapot Kiefer! 

Vigyázz magadra, ne hajts gyorsan, s ha lehet, többet ne nézegesd belülről a cellákat. Inkább filmeket készíts, abba fordítsd az energiádat. Mi - ígérem - megháláljuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése