2012. december 10., hétfő

Boldog 52-t, Kenneth Branagh!

Ma 52. éves Kenenth Branagh!
 
Igazából csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni.
Észak-Írországban született.
1983-ban elkezdett a Royal Shakespeare Company-ban dolgozni, s fantasztikusságának teret adva, '89-ben az V. Henrik Shakespeare darabot nemcsak hogy megrendezte, de a főszerepét el is játszotta.
Annyira jól sikerült a film, hogy még Oscar díjra is jelölték miatta.
1993-ban a Mindhalálig Swing-ben szerepelt, s közben "csak úgy mellékesen" megrendezte a Sok hűhó semmiért című filmet, amiben a főszerepet is eljátszotta s én ezt a filmet láttam tőle legelőször.


Addigra én már majdnem kívülről tudtam ezt a Shakespeare darabot, de a film egyszerűen fantasztikus volt!
Sok nagyon jó színész szerepelt ebben a játékban: Emma Thompson (akkor még a felesége volt), Denzel Washington, Keanu Reeves, Robert Sean Leonard, Kate Beckinsale. 

A Frankenstein és a Démoni csapda csak kis kitérők voltak az újabb Shakespeare művek között.
Othello, Hamlet, Lóvátett lovagok, mind-mind az ő nevéhez fűzhetőek. És még az Ahogy tetszik rendezése is.
A Wild-Wild-Wild West-től kezdve a Valkűr-ig mindenféle filmben szerepelt, s szerintem egyre jobb és jobb filmeket rendezett. 
Amikor nagy MARVEL rajongóhoz híven megnéztem a Thor című filmet, vártam a vége főcím és stáblista után, hogy milyen pár kockát fognak még mutatni nekünk.
S egyszer csak ledöbbenve leesett az állam. Az én nagy kedvencemet Kenneth Branagh rendezte.
Gyorsan újra megnéztem a filmet és ugyan nem vagyok olyan zseni, hogy észrevegyem Branagh kezének lenyomatát a filmben, mégis örültem annak, hogy olyan érzékenyen állt a témához.
Szóval - azt hiszem, aki ismer, tudni fogja, hogy ez nálam nagy bók - kívánok még sok MARVEL-es rendezést neki és jó filmeket nekünk.
Boldog születésnapot és még sok jó évet, boldogságot és rendezést Kenneth!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése