2012. december 18., kedd

A szépfiúk is öregszenek - Brad Pitt 49 éves

Bocsánat, hogy ilyen címmel vezettem fel a születésnapját, de mindig azt mondjuk mi nők, hogy milyen katasztrófa, hogy öregszünk. De hogy esetleg a pasik is mondhatják ugyanezt magukról?! Ugye? S mi van akkor, ha az egy - sokak számára - ííírtó helyes srác? S kiderül, hogy ő is öregszik?


Nos, akkor levesszük a polcról, a kölcsönzőből a régi filmjeit és újra átéljük a fiatalkorát. Persze, megtehetjük ezt mi. De ő, reggel, amikor felébredt, s belenézett a tükörbe, vajon hogy érezte magát, hogy pont egy év múlva 50 éves lesz?
Na, jó. Nem bunkóskodok.
Nekem amúgy sem szép, mind inkább tehetséges színész, akinek szeretem nézni a filmjeit.
Amikor ezt a blog-bejegyzést írtam és elkezdtem nézegetni, hogy milyen filmeket is láttam tőle, ledöbbentem. Nagyon hosszú a lista!

Jót vigyorogtam, amikor olvastam, hogy 1987-88-ban játszott a Dallas sorozatban. Édes pofa lehetett. 

A folyó szeli ketté című film volt talán az elsők között, amit láthattunk mi magyarok is Vele legkorábban.

Én igazából az Interjú a vámpírral című moziban láttam őt először. Persze akkor még Tom Cruise, Antonio Banderas, Christian Slater is sokkal fiatalabb volt akkor még. De szuper film volt, az biztos. És nagyon jó történet.

Aztán jött a Szenvedélyek viharában, ami egy tényleg szép, bár elég szomorú történet.
S ekkor jött az a film, amivel felkeltette a figyelmemet Mr. Pritt. Bár én inkább a történetre figyeltem fel. Persze nemcsak az én figyelmemet... (Jelölték Oscar díjra.) A Hetedik.
Morgan Freeman-nel nagyon jó kis párost alakítottak és szerintem szuper film sikeredett belőle.

Innentől picit beskatulyázták a krimikbe, horror filmekbe... De sebaj, nem volt ő ebben egyáltalán rossz.
Jött a 12 majom, Bruce Willis-szel és a Pokoli lecke, illetve az Ördög maga. Egyik jobb és keményebb film, mint a másik.

S jött két olyan film, amiktől elájultam.

A Hét év Tibetben-t aki nem látta, az sürgősen nézze meg! Egy nagyon gyönyörű film, mély érzelmekkel, csodás tájakkal és - szerintem - nagyon jó, IGAZ történettel! A II. világháború idején járunk, vagyis az elején. Mindegy.
Egy osztrák hegymászó elmegy Tibetbe "kirándulni" egyet. S innentől válik bonyolulttá a téma, ugyanis egy angol fogolytáborba kerül, majd onnan egy olyan helyre viszi el az útja, amit megtervezni sem tudott volna. Tibet szent fővárosába jut, ahol megismerkedik a tizenéves dalai lámával. S (gonosz leszek, s egy másik filmből idézek) "ez egy szép barátság kezdete" lesz. Nos, tessék megnézni a filmet! Gyönyörű!!!


Nem tudom, hogy ki, hogy van vele, de a Ha eljön Joe Black című film (talán mert az én édesapám is meghalt már) egy nagyon szuper történet volt. Szintén annyira a kedvenceim közé tartozik, hogy ha csak 10 filmet vihetnék magammal egy elhagyott szigetre (legyen áram és mozizási lehetőség!), akkor biztos benne lenne a csomagban ez is.
Ja, hogy Sir Anthony Hopkins is főszereplő Brad Pitt  mellett? Igen, ez igaz. Emiatt még inkább oda vagyok a filmért. Nagyon jól játszotta mind a két férfi a maga szerepét. Brad Pitt - aki látta a filmet, megérti - a maga két szerepét jól különválasztotta. S ahogy a szűzies fiú megismerkedik a szenvedéllyel!!! Egy pillanatig tényleg elhittem Róla, hogy még nem csókolt meg senkit. 


Aztán jött a Harcosok klubja, a Blöff, A mexikói. Nem írok mindegyik filmről regéket, jók voltak.
Egyik sem olyan film, amit nem kellene legalább egyszer megnézni!
A Kémjátszma című filmben azzal a nagyon fantasztikus, híres színésszel játszhatott együtt, akire hasonlítják rendszeresen őt. Mármint hogy Brad Pitt lenne a fiatal Robert Redford. S a filmben ugyan nem sokat szerepelnek együtt, mégis egy nagyon jó kis kémfilm sikeredett belőle. S nagy részét a filmnek Magyarországon játszották! Látszik, jajj... hányszor is a Duna. Olyan szép!!!!


Egyik kedvenc sorozatomban olyan szerepet játszott, ami már maga is egy vicc volt, de amit végül alakított a szerepe szerint... Na az volt aztán a vicces.
Ugyanis a Jóbarátok című sorozatban Jennifer Aniston - akkor még a felesége volt Brad Pitt-nek - volt iskolatársként találkozik Will Colbert-tel, csakhogy a srác elemi gyűlöletet érez szegény Rachel iránt. Nos, ez a történet olyan igazi Jóbarátok-os lett, ahogy csak kellett. Akkorákat lehetett rajta nevetni, ahogy az amúgy férj és feleség utálkozik és fanyalog egymásra. Aranyosak voltak, na.

S jött egy olyan trilógia, ami szerintem nagyon jó szórakozás lehetett Brad-éknek. George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Andy Garcia, Julia Roberts és még számos nagyon jó színésznek.Az Ocean's Eleven - Tripla vagy semmi, Ocean's Twelve - Egyel nő a tét, majd az Ocean's Thirhteen - A játszma folytatódik úgy gondolom örömjáték volt mindenki számára, s mi pedig nézők egy nagyon könnyed, humoros és izgalmas tolvaj-történetet kaphattunk Steven Soderbegh-től és a "fiúktól".
Meg kell hagyni, jókat szórakoztam, hogy Brad Pitt mind a három filmben vagy evett, vagy ivott.

Jót mosolyogtam, amikor megnéztem a Szindbád - A hét tenger legendája című animációs filmet, s kiderült, hogy konkrétan Szindbádnak ő kölcsönözte a hangját.


És ezután jött egy olyan film, amire szintén sokági fogunk emlékezni. Én speciel azért nem felejtem el, mert ha valaki, aki úgy nézett ki úgy általában, ahogy Brad Pitt, arra kíváncsi lennék, egyik pillanatról a másikra, hogyan tud olyan "izomagy" lenni - már hogy kinézetre -, mint amilyen a Trója című filmben Achilles volt, akit Brad Pitt játszott el.
Persze nem volt ám rossz a film, meg nagyszabású és grandiózus és látványos és jó színészekkel teli és és.. meg minden. Szóval azért valahogy elfeledtették velem, hogy a trükkfelvételek hova is nőtték ki magukat a filmekben.
De mindenesetre Orlando Bloom-ot azóta sem tudtam megszeretni, egy filmjében sem.
Na, nem gúnyolom tovább a filmet. Jó volt azért, na!


Aztán elmúltak a Jennifer Aniston-os évek és jött az Angelina Jolie-s korszak. Sokáig nem bírtam megemészteni, ugyanis nagyon szerettem Aniston-nal együtt Brad Pitt-et. Hogy ők mennyire szerették egymást... az más kérdés. Angelina Jolie-t viszont nagyon nem csíptem. S nem értettem, hogy azon a nőcin mit eszik ez a srác. Szóval elég sokára voltam hajlandó csak megnézni a Mrs. és Mrs. Smith című filmet, ami végül nem is lett olyan borzalmas.
A két kém, aki nem tud egymásról, s a két cég, ami egymás megölésére utasítja a két embert. Csakhogy ezek férj és feleség. Szóval volt benne romkom, meg csihipuhi és lövöldözés és nagyon kevés történet is.




Aztán utána már majdnem csak olyan filmek jönnek, amik közül szinte egyiket sem láttam.
Oké, a Bábel-t megnéztem, de van Pitt-nek sokkal jobb filmje is. Viszont.

Jött a Benjamin Button különös élete és mindent megbocsátottam Brad Pitt-nek.
Csodálatos volt a film. Egy olyan sci-fi történet volt, ami teljességgel lehetetlen, de mégis szuper, mégis egy csodálatos életet mutat be.
S hogy bevállalta a ráncos, öreg férfi arcot, azon külön mosolyogtam. Vajon ilyen lesz öreg korára? Amikor már az unokái rohangásznak körülötte és ahogy Al Pacino most bölcs mosollyal nézi a mai fiatalokat, ő is úgy fogja egy fotelből nézni az új színészeket, ahogy rohangásznak és fontosnak érzik/tartják magukat?!
Ki tudja.



Érdekes volt még az Égető bizonyíték és a Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Ford. Ez volt a címe a filmnek. Szép, mi?!

S amivel már régóta kokettálok, az a Becstelen brigantyk. Szuper színészek Pitt mellett (Michael Fassbender, Diane Kruger, Til Schweiger. Szóval tényleg jó színészek, de Quentin Tarantino az írója és rendezője a filmnek, úgyhogy még agyalok és még gyűjtöm a bátorságot és a hangulatot hozzá.
Szeretem Tarantino filmjeit, de mindig valamiféle különleges lelkiállapot kell a Sin City-hez, az Alkonyattól prikadatig-hoz, a Négy szobá-hoz, a Kill Bill-hez, a Ponyvaregényhez. Szóval még kicsit agyalok rajta.
De azért Brad Pitt ötvenedik születésnapjára ígérem, megnézem a filmet.

S a végére hadd tegyem be az egyik kedvenc képem Brad Pitt-ről!
A Ha eljön Joe Black-ben és az Ocean's filmekben is rendszeresen valamit mindig evett, nyammogott... E. barátnőm, emlékszel a mogyorókrémre?!
S ez olyan édessé tette őt...  Szóval ezért a kép.

Brad, kívánok Neked nagyon szép évet még, s amennyiben lehet, kérünk még jó pár Joe Black és hozzá hasonló filmet!!!

Boldog szülinapot!!!

1 megjegyzés: