2012. december 21., péntek

Lazacfogás Jemenben - s tényleg ez a címe a filmnek!

Valamelyik nap megnéztem a Jane Austen könyvklub című filmet. Abban megláttam Emily Blunt színészi teljesítményét. Kíváncsi lettem rá, hogy ő vajon kicsoda, milyen filmekben játszott, aztán egyszerre csak megláttam azt a filmcímet - az ő adatlapján - amin ledöbbentem. De hiszen én azt a filmet már nagyon régen meg szerettem volna nézni. 
Ide nekem... csak nem az oroszlánt, hanem a Lazacfogás Jemenben című filmet.
Már akkor, amikor anno megjelent, meg akartam nézni.



Érdekes, hogy vannak olyan filmek, amire a címük, vagy valami sugallat alapján rákattanok, s mint Floki a lábtörlőt, nem eresztem. Ilyen volt ez a film is. Valamiért meg AKARTAM nézni.

Megint beleszaladtam egy romkomos filmbe, de ez kicsit talán más volt, kicsit jobb, mint a szokásos romantikus filmek, amiknek általában nincs is sok közük az élethez.

A film technikai részéhez - annak ellenére, hogy számtalan exmunkatársam tökéletesen ért ehhez - én nem konyítok hozzá semmit, tehát azt nem fogom magyarázni.

A lényeg. Van egy sejk, aki kitalálja, hogy lazacot szeretne otthon, Jemenben horgászni a saját tavában, vagy folyójában vagy miben. Ehhez angol lazacokra lenne szüksége. S a szuper politikai helyzet miatt az angol külügy rákap a dologra, s egy halászathoz magas szinten értő, az államnak dolgozó dr. Alfred Jones-t (Ewan McGregor) arra utasítják - annak ellenére, hogy nevetségesnek és abszurdnak tartja a dolgot -, hogy segítsen a sejknek megvalósítani a tervét. Ehhez szüksége van Sheikh Muhammed (Arm Waked) sejk munkatársára, Harriet-re (Emily Blunt), aki - bármennyire is kivitelezhetetlennek tartja Fred a lazac-telepítést - kiáll a sejk ötlete mellett. Hisz a sejk álmában.

De hát az sivatagos rész! De kivitelezhető? Elvileg igen. Akkor próbáljuk meg a gyakorlatba is átültetni a dolgokat.

Nos, hogy az emberekhez mit sem értő halszakértő Fred és a gyakorlatiasabb Harriet hogy dolgozik együtt és hogyan ismerik meg a másikat és nyílnak meg lassan egymásnak, miközben a sejt sokatmondóan somolyog bele a kaftánjába (vagy mi a bánatot hord ez a gazdag ember) azt a filmből megtudhatjuk.
S ha mást nem is értünk meg, azt mindenképp, hogy a hit csodákra képes. 
Hogy fognak-e lazatot Jemenben? Az maradjon a filmet látottak titka.

Nem azt mondom, hogy ez a film volt álmaim netovábbja, hogy ez volt Ewan McGregor élete legjobb szerepe (kardigánban és mellényben még nem láttam őt, irtó vicces volt szürke kis zseninek látni őt), bár szerintem más sem tudott volna kihozni ebből a szerepből többet, de mégis. A szereplők jelleme szerethető, a képek gyönyörűek, aki szereti a halakat, az élvezheti a képeket, hiszen sok vízből kiugráló lazacot láthatunk, ahogy a csillámos pikkelyükön megtörik a fény. Meg különben is. Úgy az angol, mind a jemeni tájak gyönyörűek.

Ewan McGregor és Emily Blunt rajongóknak kötelező film, a többieknek csak erősen javallott: ha kicsit is magunk alatt vagyunk, vagy fáradtak a mindennapi mókuskerékben.


/Ancimnak külön köszönet a szuper képekért! /

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése