2013. május 16., csütörtök

Pierce Brosnan szülinapja

Van egy pasi, akin "sajna"  osztozkodnom kell egy kedves ismerősömmel. Ez a pasi Pierce Brosnan. Ja, hogy kivel kell osztoznom rajta? Az az én édes, jó anyám, Anci.
De egy pillanatig sem bánom, hogy az én kedvenc Dupla-nulla Hetes ügynökömbe "beleszeretett" valamikor réges régen. 
Hogy miért? Mert szuper színész, és emberséges ember.
De amúgy is...
Csak rá kell nézni a pasira.


Gondolkodtam rajta, hogy mit írjak Róla, milyen filmekről írjak, amiben szerepelt...
Aztán a segítségemre sietett E. barátnőm. 
Így listát írok, milyen filmekben láttam, majd "csemegézek" kicsit.
/Nem a teljes lista ez, csak amiket én láttam!/
 Addig is, hallgassuk meg a Mamma mia! című filmből az egyik kedvenc számomat:

- Remington Steel,
- A negyedik záradék,
- A nemesi ház,
- Nyolcvan nap alatt a Föld körül,
- Dupla csavar,
- 101-es gyilkosság,
- A fűnyíróember,
- A gyújtóhatás,
- Szenvedélyek labirintusában,
- Halálvonat,
- Mrs. Doubtfire - Apa csak egy van,
- Ne állj szóba idegennel!,
- A sors útjai,
- Az ügynök bosszúja,
- Aranyszem,
- Tükröm, tükröm...
- Támad a Mars!,
- Dante pokla,
- Robinson Crusoe kalandos élete,
- A holnap markában,
- A Thomas Crown ügy,
- Szürke bagoly,
- A világ nem elég,
- Halj meg máskor,
- Válótársak,
- Az utolsó gyémántrablás,
- Matador,
- Seraphim Falls - A múlt szökevénye,
- Próbatétel,
- Házasélet,
- Mamma mia!,
- Szellemíró,
- Emlékezz rám!,
- Isten ments!,
- Csak tudnám, hogy csinálja!

Szóval ezeket a filmeket láttam Tőle/Vele!


Persze nem mindegyiket szeretem, de ha úgy jól átnézem, akkor nagyjából két-három film van csak, amiért nem vagyok oda. Mondjuk az egyik az az Isten ments! és a másik a Seraphim Falls.
Nem is tudom miért, de valahogy ez a két film sosem bírt bemászni a lelkembe, szívembe.
Viszont a Remington Steele miatt nyertem anno egy - már nem tudom, talán a Danubius Rádió volt az - egy Samsonite táskát és a Goldeneye-ra két jegyet. (Ha jól emlékszem, Noémi barátnőmet rángattam magammal a moziba.)
De jó is volt az a film!


A Thomas Crown ügy című filmről tudnék például szuper dolgokat mesélni...
Egy olyan férfi, akinek mindene megvan, mit akarhat még?!
Kitalálja a legtökéletesebb rablást. A kirabolhatatlan galériából elemel - olyan laza eleganciával, ahogy csak egy szexi ír pasi tud - egy festményt! S utána még segít is a nyomozásban...
No, meg a nyomozó elcsábításában.
Valahogy ez a pasi olyan, mint egy erős, kábító parfüm. Úgy meg tudja bolondítani az ember lányát a stílusával és a tekintetével, hogy még... 
S mindezt beleszőtte a filmbe. Olyan szenvedéllyel és sármmal és csodálatos színészi játékkal kábított végig minket a filmen, hogy az ledöbbentő volt.


A másik nagy kedvencem talán Az utolsó gyémántrablás című film.
Szintén rosszfiút játszik benne Brosnan, mégis...
Ahogy ez a pasi a rablót alakítja, az az a bizonyos stílus, amit én szoktam szeretni a férfiakban. Amit E. barátnőm szokott - milyen régóta is - mondani, hogy én a szexi rosszfiúkat szeretem mindig, na ez tökéletesen látszik ebben a filmben.
Adva van egy pár, Max és Lola (Brosnan és Salma Hayek), akik valami érthetetlen ok miatt (ez igazából nem derült ki számomra a filmből) odavannak a gyémántokért. S persze nem boltban vásárolják, hanem cseles és klassz módon elrabolják. Akár az FBI szeme előtt/elől is.
S a hatalmas dobás után úgy döntenek, hogy eltűnnek a világ elől. Csakhogy a hoppon maradt és leégetett FBI ügynök (Woody Harrelson) nem hiszi, hogy a pár befejezte az "ipart".
Nos, ebből a megszállottságából lesz egy klassz kis kalamajka és egy izgalmas, fordulatokkal teli, s gyönyörű tájakon játszódó film.
Ja, hogy Harrelson-nal miért fekszik egy ágyban félmeztelenül Brosnan?! Azt nem mondom el... Tessék megnézni a filmet!

S hogy ezt a szuper pasit még kicsit fantasztikusabbá tegyem...
Bár az ír származású férfinek elég kanyargós fiatalkora volt, mégis akkor kezdett egyenesbe jönni az élete, amikor megismerkedett Cassandra Harris színésznővel (a Szigorúan bizalmas című 007-es filmben ő volt a "Bond-lány").
A nő előző házasságából származó két gyermeket Brosnan adoptálta, s lett egy közös gyermekük is.
Ami miatt "érdekes" viszont a dolog, az az, hogy Brosnan és Harris 11. házassági évfordulóját már nem tudtam megünnepelni. Sajnos nem azért, mert elváltak, hanem a feleség rákos lett, s Pierce Brosnan karjaiban halt meg.
Emiatt még inkább megszerettem ezt a színészt. Mert nem bújt el a problémák elől... Mert igazán szerette a feleségét.
Három évre rá Brosnan egy érdekes színésznővel ismerkedett meg. Azért mondom, hogy érdekes, mert ez a csajszi olyan más, mint a sok hollywood-i lány, mint ahogy Makó Jeruzsálemtől különbözik.
Keely Shaye Smith ugyanis nem az a szokásos alultáplált kis cicababa, mint a többi csinicsaj. Ő igazi nő, akit láthatóan nem zavar, hogy nem sovány.
Miért is zavarná... Aki Pierce Brosnan-t a férjének tudhatja, az nem aggódhat azért, hogy milyen alakja van... Akit Brosnan szeret, az csak szép, szexi lehet... (már szerintem).
Nos, s ha még ennyi sem volt elég, hogy Brosnan-t a mennybe repíttessem, akkor mondok mást...
2001. óta a UNICEF egyik nagykövete.
Illetve a tengeri élet - és amúgy a környezetvédelem - megmentőjeként is sokat felszólal különböző fórumokon feleségével.
S  még a mellrák elleni védekezésben, gyógyításban is igen keményen kiveszi a részét (első felesége halála óta főleg).

Nos, ez a csoda-pasi ma ünnepli a 60. szülinapját!

Nagyon jó egészséget, boldogságot, szeretetet és még sok olyan klassz szerepet kívánok Pierce Brosnan-nak, mint amit eddig kapott és azon álmai megvalósulását, amik előbbre viszik úgy az ő életét, mint másokét!


 



1 megjegyzés: