2013. május 27., hétfő

Paul Bettany szülinapja van ma

Aki nem ismeri Paul Bettany-t, semmi baj.
Egy olyan angol színészről van szó, aki - megkockáztatom - nem a nevéről híres, hanem a "fizimiskájáról".

Hogy miért?

Mert amikor néztem, hogy kiknek van ma szülinapjuk, a neve kattant az agyamban, de nem párosult archoz. Aztán amikor megnéztem a listát, hogy ki kap ma tortát (már ha kap), akkor az arcát meglátva rögtön felcsillant a fény az agyamban (oké, nem túlzok, csak kicsit, na!), hogy héhelló, ez az az ispse!!!

S az az érdekes, hogy elég sok filmben láthattuk már ám!
Láthattuk a Lovagregényben, mint Heath Ledger "segédje és jobbkeze". Milyen kínrímeket tudott faragni...

Aztán láthattuk például az Egy csodálatos elme-ben, ahol ő volt az egyik képzelt barátja (szobatársa) a főszereplőnek...

Szintén Russel Crowe oldalán a Kapitány és Katona című filmben szintén szerepelt.

S jött az egyik kedvenc filmem, a Wimbledon: Szerva itt, szerelem ott. Tündéri kis romantikus film volt (már amennyire én elviselem a lavóros filmeket).

Aztán jött a - szerintem kissé elhanyagolt - Tűzfal című film, amiben Harrison Ford volt a főszereplő, de Paul is elég emlékezetes volt...

Aki máshonnan nem is ismerné, az a Da-Vinci kódból megismeri... Azt a pasit játszotta, aki... (fenéket fogom elmesélni, ha valaki nem látta még a filmet, most keresztre feszít!)

Aztán láttam a Légió című filmben, nem kisebb szerepben, mint egy angyal, Mihály szerepében.
Szerintem ez a film, annak ellenére, hogy nem volt egy kis gyaloggalopp, mégis fantasztikus történet volt. E. barátnőm, ha még nem láttad... Bár szerintem már volt szerelmetességed hozzá... 

Jött a másik nagy kedvencem, A pap: Háború a vámpírok ellen. Itt Maggie Q-val gyilkolta a "csúnyabácsikat". S milyen szuper film is volt ez!!!

S ennyi is lenne az a film-csokor, amiben láttam, ha rá nem csodálkoztam volna arra, hogy a Vasember, Vasember 2, Bosszúállók és Vasember 3. című filmeket miért jelzik neki, hogy szerepelt benne.
Na ne már!!! Ha valamit ismerek kockáról kockára (szinte), akkor az biztosan ezek a filmek...
S láss csodát, még szép, hogy nem láttam Paul Bettany-t a filmekben. Ő ugyanis Jarvis-nak, Tony Stark központi - beszélő - számítógépének adja a hangját.
Tényleg, vajon KITT-nek ki adta az eredeti hangját?! (William Daniels, megnéztem.)


Szóval nagyon boldog születésnapot kívánok Paul Bettany-nak és még sok jó filmet (Jarvis-ként is még kismilliószor hallgatnám a hangját)!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése