2013. augusztus 18., vasárnap

Robert Redford szülinapja alkalmából...

Robert Redfordnak ma van a szülinapja.

Nem a világ legfiatalabb pasija, nem is a legszexibb, de azt hiszem, méltán mondhatom, hogy bármikor, bármelyik filmjére újra beülnék moziba is akár.
Ezt a "bármelyikre" dolgot még végiggondolom, de szerintem igen.
Jó. Vegyük sorba.

Mezítláb a parkban
Simán megnézném újra, bár annyira ez a film nem tetszett. Jane Fonda is szuper a filmben, Redford is, mégis valamiért a sok mérgelődésük, veszekedésük nem volt túl vicces. Persze, valszeg ha lenne férjem, másképp élném meg a történetet. 
Mindenesetre jók voltak a filmben, az tény.

Bár ez volt az első, amit láttam Vele, s rossz lett a vége, ami nálam eléggé kedvem szegi, hogy újra megnézzem a filmeket, mégis egy eléggé meghatározó élmény volt a Butch Cassidy és Sundance kölyök.
Redfordnak is nagyon meghatározó volt az életében ez a film, ugyanis Sundance névre hallgat a cége, illetve aki kicsit is ismeri a filmes "ipart", annak ismerős a Sundance Fesztivál. Ugyanis ez az a Filmfesztivál, ahova új, kis költségvetésű és kezdő rendezők, filmesek is elmehetnek megmutatni magukat.
Külön üdvözlöm Redford ezen ötletét!!!
Nos, ez a film is jöhet újra. Régen láttam tényleg.
Meg kellene venni vhol a filmet...

Aztán az Ilyenek voltunk.
Még szép, hogy megnézném. Barbra Streisand a másik főszereplő. Bármikor. Még csak le sem kellene kötni... 
A történet persze kicsit a Mezítláb a parkban folytatása számomra, de bár politikai hangvételű is, nagyon tetszett.
De azok a ruhák, az a korszak... Fantasztikus.

A nagy Gatsby és A nagy Waldo Pepper valamiért nem nagyon tetszett, de az is lehet, hogy olyankor láttam ezeket a filmeket, amikor még nem értékeltem bizonyos dolgokat...
Fene tudja.
Azért ezek is nagy filmek voltak.

Viszont A nagy balhé...
Egy szuper korszak eszméletlenül jó filmje, története!!!
Aki nem látta, az feltétlenül nézze meg! 
A mai filmeket is lepipálja a történet, tutira.
Na, persze. Azt a korszakot idézi meg, amiért én annyira odavagyok. A 30-as évek!

A keselyű három napja és az Elnök emberei is olyan politikai "krimi", ami igenis a mai filmekkel vetekszik.
Bármikor megnézem azokat is! Zseniális filmek.

A híd túl messze van.
Ezt a filmet ma nem tudom mekkora sztárgázsival lehetne elkészíteni.
Olyan szereplők vannak benne, mint Sir Sean Connery, Sir Anthony Hopkins, Michael Caine, Ryan O'Neil, Gene Hackman, James Caan.
Kérdés továbbiakban van még? Ilyen gárdával egy hülye történet is élvezhető tuti, de ez spec. egy jó történet is volt, illetve a rendező - aki ezt a rengeteg szuper-színészt összetartotta egy cselekményben - Richard Attenborough. 
Na, erről a filmről nem találtam olyan képet, ami méltó lett volna nekem ide.
Szerintem ennyi elég is a filmről. 
 
A Las Vegas-i lovas is nagyon tetszett. Hogy Sydney Pollack rendezése, vagy maga a történet, vagy Redford, vagy mittomén mi volt a jó, nem tudom, de ütött a film, az fix.

Érződik az Redford lovas filmjein, hogy nem akkor ugrott először fel egy pacira, amikor elkezdték a forgatást.
Aztán megtudtam, hogy van farmja is, s ez a film is megerősített abban, hogy nagy állatvédő.

Aki nem látta még a Távol Afrikától című filmet, az sürgősen nézze meg.
Nemcsak Meryl Streep fiatalságát, Klaus Maria Brandauer szuper színészi játékát, de az igazi - legalábbis úgy gondolom - afrikai táj szépségében is gyönyörködhetünk a film során.
S ezt is Pollack rendezte. Minő csoda.

Mondjuk jó kis romantikus film, úgyhogy én köszönöm, de nem szeretném olyan húú de sokszor ezt megnézni, mégis kihagyhatatlan film.

Aztán jött két olyan film, ami mindkettő nagyon nagy kedvencem.
Az egyik a Törvényszéki héják, amiben Debra Winger a partnere, jogi eset, egy gyilkosságot kell kibogozni... Naná, hogy szeretem, kedvencem.
A másik pedig - Lacika informatikus, Te szoktad mindig mondani, hogy Kocka vagyok, na, ez most ismét meglátszik - a Komputerkémek.
A nagyon jó történethez tartoznak olyan színészek, mint Sidney Poitier, Mary McDonell, Dan Aykrold, David Strathairn, Ben Kingsley, River Phoenix.
Csúcs izgalmas titkos történet, amiben nem minden az és nem mindenki az, aminek és akinek látszik.
 Tényleg. Meg is nézem rögtön. Nagyon örültem, amikor megtaláltam egyszer ezt a filmet bóótban.

Tisztességtelen ajánlat.
A film úgy, ahogy volt, iszonyat elgondolkodtató. Aki azt mondja, hogy ez, vagy az, rögtön, annak megsúgom, nézze végig a filmet és utána beszélgethetünk.
Ugyanis mi van akkor, ha épp annyi pénzre van szüksége egy házaspárnak, amennyit egy dúsgazdag szexi pasi ajánl a feleségért egy éjszakára. S az a pénz szemérmetlenül nagy összeg!
Mert ha Robert Redford az a gazdag pasi és Woody Harrelson a férj és Demi Moore a feleség... Na, akkor ott érdekes dolgok sülnek ki a történetből.
Ezt is megnézném újra.

A hírek szerelmesei.
Jöhet. Michelle Pfeiffer a másik főszereplő! Még szép, hogy jöhet újra a film!

A suttogó.
Bármennyire is Scarlett Johansson a kislány, akkor is Sam Neil, Cherry Jones és Kristin Scott Thomas mellett Redford akkora történetet kerekített egy lovasbalesetből, mint a csuda!
 
Jön egy másik nagy kedvencem Redford-tól, bár ezt elég méltatlanul elfelejtik.
Az utolsó erőd.
Egy csodás film arról, hogy bárki megváltozhat és... hogy is írta Rejtő Jenő?! Egy úr a pokolban is úr.
Az azóta - ebben az évben - elhunyt James Gandolfini és Redford főszereplésével egy nagyon kemény, ám annál többet mondó film sikeredett ebből a történetből.
Aki nem látta még, feltétlenül nézze meg! Megéri!

A Kémjátszma több dolog miatt is nagy kedvencem.
Egyrészt nagy része Magyarországon játszódik, vagyis itt vették fel. Az Astoria tetejéről ledobott széket azóta is keresem... (oké, ez csak poén volt) Aztán ez az a film, amiben tényleg meggyőződhetünk arról, hogy nem véletlenül mondták már annyi éven keresztül, hogy Brad Pitt a fiatal Robert Redford.
Itt nagyon látszik, hogy igenis ha nem is hasonlítanak egymásra, de mégis, van valami érdekes hasonlóság a két színész között. S ahogy Redford nem játszotta le Brad Pitt-et a filmben, úgy éreztem azt, hogy igen, a fiatal színész méltó párja volt a NAGY SZÍNÉSZNEK!
A történet is nagyon jó volt, klassz csavarokkal, s Tony Scott rendezése is még hozzáadott a dologhoz, nem elvett!

S itt jövök rá, hogy a Befejezetlen élet már mióta a birtokomban van, mégsem néztem még meg. Ez baj.
Pedig J-Lo-t szeretem. (Meg lehet köpködni, akkor is szeretem!) Morgan Freeman és Josh Lucas sem utolsó színész, úgyhogy... Na, ezt tényleg meg kell nézni!

A Gyávák és hősök c. filmet még anno megvettem, meg is néztem, de az ég látja lelkem, nem emlékszem, hogy miről szólt. Azt tudom, hogy politikai, de amúgy... Passz. Tudom, hogy Tom Cruise és Meryl Streep is főszereplők a filmben, de nagyjából ennyi.

És a Hallgatás szabálya c. filmmel is ugyanígy vagyok.
Érdekes, minél újabb film, annál kevésbé ismerem?! Fura.
Na, ezeket be kell pótolni.

Ja, csakhogy ne felejtsünk ki egy fontos tényt sem, Robert Redford nem a játékáért kapott Oscar díjat, hanem a rendezéséért. Mégpedig az Átlagemberek-et készítette el olyan fantasztikusan, hogy a kis arany szobrocskával jutalmazták.
Ez is egy nagyon komoly ám szép film volt!
Érdemes ezt is újranézni!!!
 


Ezúton kívánok Robert Redfordnak még sok szenzációs filmet és főleg jó egészséget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése