2013. augusztus 24., szombat

Grimm - s ez nem a meseíró, hanem a sorozat

Van egy sorozat, amit már régebben is néztem... De valahol az első évad közepe felé megakadtam vele. Most viszont egyik nap a kezem közé került a sorozat. Elkezdtem nézni és rájöttem, hogy ebben a sorozatban több van, mint csak egyszerű szörnyes és Grimm-mesés dolog... 
Fura volt, ahogy a rasszizmust, a politikát a barátságot, a szeretetet, a hűséget és még sok más érzelmet is felfedeztem a sorozatban.
Mert ez tényleg több, mint az, hogy van egy srác, aki látja a szörnyeket.
Ugyanis nem a szörnyeket látja, hanem az emberek lelkében lévő gonoszt, fájdalmat és azok kivetülését... Így már rögtön más a történet.


Nick és Monroe
A főszereplők jók nagyon.
David Giuntoli, aki Nick Burckhardt-ot alakítja a filmben érdekesen egyensúlyoz a nyomozós és a Grimm-es élete között.

Monroe a kedvenc dúvadam szerepét Silas Weir Mitchell játszotta el. Ahogy őrlődik a saját "vére" és a józan esze között, a barátsága amennyire fontos Nick-nek... Meg amikor szerelmes lesz... Annyira, de annyira kedves pasi.

Na, Renard századost nem láttam még a sorozatban így mosolyogni!
S amin már csak meg sem lepődtem, hogy a másik nagy kedvencem a sorozatban Sasha Roiz lett, aki Sean Renard-ot alakítja, Nick főnökét a sorozatban.
Aki a második évad végére eljutott már, az tudni fogja, hogy miért szeretem, aki még nem, annak csak azt mondom, nem mondok semmit, majd megtudja, ki lesz Renard kapitány. 
 

Jajj, kell mesélnem a sorozatról.
Mert szuper kis sorozat, tényleg.
Szóval van egy srác, egy nyomozó, akit a nagynénje nevelt fel, ugyanis a szülei közlekedési balesetben meghaltak (persze később kiderül, hogy nem is volt ez olyan baleset...).

Rosalie és Monroe
Van egy barátnője, akivel már több éve együtt él, ő Juliette. Állatorvos. (Na, ezen még inkább jót vigyorogtam, hogy pont állatorvos. Vajon ennek lesz szerepe még a sorozatban? Már hogy ÁLLATorvos?!)
Egyik nap Nick szokásos munkáját végzi, amikor meglát egy embert, aki a szeme láttára átváltozik valami szörnyeteggé.

Aztán megjelenik a nagynéni, aki nevelte és kiderül, hogy egy olyan családi titkot kell elmondjon Nick-nek, ami alapjaiban fogja megváltoztatni az életét. Ugyanis ő egy Grimm. Vagyis egy olyan ember, egy olyan család sarja, akik látják a félvéreket, vagyis azokat az embereket, akikben nemcsak emberi gének vannak, hanem valamilyen állattal keresztezett gén létezik a testükben. Semmi perverziót ne tessék elképzelni, egyszerűen csak ilyenek és kész. Ilyen szüleik voltak és pont.
A gond csak az, hogy azok a gének, amik az állati részük ezeknek a félvéreknek, azok eléggé ki is ütköznek a tulajdonságaikban. Tehát vannak mondjuk dúvad félvérek, akik szeretik az emberhúst. Vagy vannak kaszások, akikből főleg bérgyilkosok lesznek, esetleg oroszlánok, akik "letépik az arcod aztán felfalnak".
Renard kapitány és Juliette
S ezeket csak a Grimmek látják, akiknek kötelessége, családi hagyománya az, hogy pusztítsa a félvéreket.
Nos, Nick Burckhardt nem az a fajta ember, akinek nagyon lehetne parancsolni.
De ahogy a dolgok közepébe csöppen, nemcsak titkolóznia kell a szerettei elől, de új másfajta problémák is előkerülnek az életében.
Ugyanis mi van, ha az ellenségben találja meg az ember a legjobb barátját és a legjobb barátja elől kell minden tettét eltitkolnia?!
A gyilkosságokat, amelyek egyre furcsábbak és ijesztőbbek lesznek a városban, Nicknek néha úgy kell felgöngyölítenie hogy a rendőrséget félrevezesse itt-ott. Hiszen azt nem mondhatja el, ami az igazság.
S néha saját magát kellene lecsukassa, hiszen a saját gyilkosságait is - mégha önvédelmi is - valahogy meg kell magyarázza.
Na, szóval klassz kis sorozat ez.

 Gondolkodtam rajta, hogy ez a sorozat miért tetszik jobban nekem, mint az Once upon a time..., ami szintén főként mesékről szól kicsit mai megfogalmazásban...
Aztán rájöttem. Itt ugyanis a főszereplő konkrétan egy gyilkossági nyomozó! Naná, hogy érdekesebb nekem akkor ez.
S még ha vannak itt is (mint a másik sorozatban is) rémlények, illetve fura mesehős-féleségek, mégis. Ez a történet sokszor kimondottan nyomozásról szól. Ami meg persze az én nagy kedvencem.
Így már nem is olyan fura, hogy miért ez a kedvenc.

Aki szereti az ilyent, annak csak ajánlani tudom ezt a Grimm sorozatot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése