2013. január 6., vasárnap

Törés - töretlenül

Ryan Gosling egyre jobb és jobb filmekben szerepel. Sir Anthony Hopkins születésnapja kapcsán megláttam, hogy van egy olyan film, amiben mindketten játszanak.
Megnéztem a történetet, s rájöttem, hogy nekem ezt a filmet meg kell néznem. Gyilkossági téma... Naná!

S amikor megnéztem, rájöttem, hogy: 1. Sir Anthony Hopkins ha szerepel valamiben, arra tényleg figyelni kell, 2. ezt a filmet Nekem találták ki.

Adva van egy házaspár és egy szerető. A házaspárból a férj gazdag, idősödő, elfoglalt (Ted Crawford - Sir Anthony Hopkins). A feleség (Embeth Davidtz) szép, fiatalabb és szeretője van. A szerető pedig... szerető.
Egyik nap a férj hamarabb hazaér, s amikor felesége is megjön, elmondja neki, hogy tudja, hogy mit művel, s azzal lazán fejbe lövi.

Kijön a rendőrség, s akkor tudjuk meg, hogy a szerető rendőr, vagyis nyomozó. (Nem kis mosollyal nyugtáztam, hogy az Alkonyatból megismert Swan apukával - Billy Burke - van szerencsénk találkozni a szerető személyében.)
S aki ismeri egy kicsit is a krimiket, az tudja - csak egy hülye nyomozó nem tudja -, hogy ha érintett vagy a dologban, húzz el a helyszínről. Csakhogy ez a lökött nyomozó, ahogy megtudja, hogy a szerelmét lelőtte a férje, odarohan a nőhöz. A férj kedvesen és udvariasan bevallja, hogy igen, ő lőtte le a feleségét. Ez van.
Ugyan kiderül, hogy a nő még nem halt meg, bár a férje fejbe lőtte, de ennek ellenére elviszik a rendőrök.
Persze angol jogrendszer (mondjuk magyarnál is valszeg ez van, még hála az égnek nem voltam gyilkossági ügyben rendőrségen), kell egy ügyész, hogy elinduljon a peres eljárás, amiben a férj nem kíván senkit sem ügyvédnek maga mellé, főhősünk viszont, Will Beachum (Ryan Gosling), az ifjú titán ügyész, tetszik neki, úgyhogy Crawford egyenesen kéri, hogy ő legyen az ügyész. Akkor még csak a fejemet kezdtem el vakarni, hogy miért is akarja ezt a fiatal srácot?!

Aztán egy következő beszélgetéskor arra kéri, hogy legyen az ő ügyvédje.S akkor már harangok is csengettek az agyamban, hogy miért akarja? S miért is? Mert eddig mindig győzött Will, tehát a pasi vagy nagyon biztos magában, vagy egyszerűen csak maga mellett akarja tudni a legjobb ügyvédet, akit csak megkaphat...
De mi is lesz ezek után?!
Anthony Hopkins a maga zsenialitásával viszi a filmet, csakhogy meglepődtem, ugyanis Ryan Gosling szintén eléggé szuggesztíven elkapta a figyelmemet, szinte éreztem a nyomást, ami miatt szenvedett, küzdött hogy bent tartsa a gyilkost a sitten. Hiszen valamilyen bizonyíték csak kellene, hogy legyen. Ugyanis Crawford egy kedves mosollyal úgy lesöpört a bírói asztalról (átvitt értelemben) minden bizonyítékot egy mondatával, mint a pinty!
Ugye nem kell elmondanom, hogy mi volt az a mondat. Nekem olyan nyomozói egyszeregy...
Úgyhogy elő a farbával, vagyis egy új bizonyítékkal, s tényleg! Hol is van az a pisztoly, amivel lelőtte a feleségét?! S tudjuk, hogy nem tudja megfogni, de meg kellene valahogy... Csak nem szökhet meg a büntetés alól!

És mégis. Hiába küzd Will azzal, hogy bent tartsa Crawford-ot a rácsok mögött, nem jön össze, mert... mert nem tud bizonyítékot felmutatni. Igazi bizonyítékot tényleg nem.
Közben pedig a feleség ott van a kórházban kómában.

Nos, hogy Will piszkos eszközökhöz nyúl-e végül, vagy sem, hogy Crawford-ot eléri-e a törvény keze, vagy sem, hogy az igazság győz-e, vagy sem, azt nem mesélem el.
Aki szereti a krimiket, vagy azokat a jogi csavaros filmeket, amikből azért van egy-kettő, hála az égnek, az nézze meg mindenképpen a filmet.
Jó szereplőkkel, jó történet.

Az ég áldja meg Sir Anthony Hopkins színészi játékát!
Oksa, Ryan Gosling-ét is, bár van nagyobb színészi teljesítményt nyújtó filmje is, arról későbbi blog-bejegyzésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése