2013. január 7., hétfő

Shepherd doki - vagyis Patrick Dempsey szülinapja van ma

Patrick Dempsey ma - 2013. január 13-án - 47 éves.
Szóval Shepherd dokinkon is fog az idő. De mennyire.
Nos, aki csak ennyit tud erről a "srácról", hogy a Grace Klinikában a főszereplő szépfiút alakítja, az gyorsan olvasson tovább itt a blogomban.

Kezdem azzal, hogy egy dislexiás ír pasi.
Kétszer nősült, a második feleségével él még most is, van három gyerekük és imád síelni, tiszta örökmozgó.
"Csak" annyira szereti az autóversenyzést, hogy az IndyCar-os versenyzéssel kapcsolatosan az egyik tulajdonosa egy csapatnak.
Nem is hinné el senki, mi a neve a csapatnak: Dempsey Racing.
Voltak igen jó helyezései is versenyeken, úgyhogy nem az a típusú férfi, aki csak úgy kívülről kiabál be az arénába. Igenis nyeli ő is a port.
Édesanyja betegsége miatt egy Patrick Dempsey Rákközpontot hozott létre.
Ja és a L'Oréal és a Versace reklámarca is volt már, illetve aki látott már az utóbbi pár évben Avon-os katalógust, nos Patrick-et elég sokszor lehetett ott látni. Sajna nem megvásárolni lehet a pasit, mind inkább az illatot, amihez a nevét adta.
Vagyis elég mozgalmas az élete.
S akkor még nem is beszéltünk a filmjeiről.


Hála az égnek, már egy elég korai filmjét is volt szerencsém megnézni. 1987-es Bérbarátnő álomáron című kis aranyosság. Nem nagy film, de "édi".Jobb szó nincs rá. Viszont főszereplő volt már akkor is.

Egészen 1995-ig én igazából nem is láttam több filmet tőle.
Viszont akkor... Nos, emlékszik még valaki a Vírus című filmre? Amiben René Russo, Dustin Hoffmann, Morgan Freeman, Kevin Spacey, Donald Sutherland szerepeltek?! Ja és Cuba Gooding Jr. Ez az a film volt, amikor a kis majom az ebola vírus egy változatával megfertőz egy srácot, aki csak egy kis pénzt szeretne szerezni és egy afrikai kismajmot egy kisvárosi állatkereskedőnek megszerez?! S attól a sráctól mutálódik a vírus és azt a kisvárost a film végére majdnem porig égetik. Ugye emlékszik mindenki rá?
Nos, ebben a filmben Patrick Dempsey is szerepelt. Méghozzá ő volt az a rosszcsont srác, aki a kismajmot bevitte az államokba, s utána ő volt a nulladik beteg. Sajna elég csúnyán meg is halt igen gyorsan.
Igen, ez a hosszú hajú, szakadtnak tűnő srác, ő Patrick. 

Nem sokkal később szintén egy olyan filmben láthattam, ahol csak No. 1-es főszereplők voltak.
Mia Sara, Michael Caine, Brian Brown mellett szerepelhetett a Nemo kapitány és a víz alatti város című filmben. Aranyos volt ebben a filmben is.

Utána jött egy olyan film, amit a történet miatt szívesen elfelejtenék, viszont a szereplők miatt meg... jajj, dehogyis!!!
Robert Downey Jr. Vele is szerepelt egy filmben. Persze, én mondjuk azért nem mondanám nagy betűkkel filmnek a Pancsolj, pancser!-t bár láttam már rosszabb filmet is, de azért egyszer megnézhető. Sean Penn és Alyssa Milano is szerepelt abban a filmben. Ennyit erről a filmről elég is tudni.

2002-ig én nem is láttam tőle több filmet. Akkor jött a Mindenütt nő.
Reese Witherspoon kegyeiért küzdött, de Josh Lucas lenyomta a film végére. Mondjuk ez annyira nyilvánvaló volt, mint az, hogy egyszer egy az egy. Nekem a rosszabbik romkom-os filmek közé tartozik, nem nagyon szeretem azokat a filmeket, amikben visszamegyünk abba a kisvárosba, ahol született a szereplő, s bénázott fiatalkorában...

2005-ben pedig beindult Patrick Dempsey-nek az a sorozat, ami - ha addig valaki nem ismerte volna a nevét, most megtanulta, vagy legalább a filmbelit - Dr. Derek Sepherd szuper-zseni orvos szerepében világhíressé tette: Grace Klinika.
A most már kilencedik évadnál járó sorozat igen belopta magát a szívünkbe, nem biztos, de én megkockáztatom, hogy lassan a Vészhelyzet babérjait eltünteti a filmsorozatok egéről.


A Saját szavak című filmben nagyon keveset szerepelt, viszont egy nagyon komoly filmet ismerhettünk meg. Olyan, amit mindenkinek látnia kell, főleg a tanároknak.
S Hilary Swank volt a főszereplő, azért Patrick-et is láttuk néha a filmben.
Az én egyik nagy kedvencem, az a Bűbáj című film volt Patrick Dempsey-től. Pedig nem vagyok az a nagy mesés típus, már hogy szeretném a rózsaszín meséket, ez mégis valahogy elkapott.
Amy Adams pedig a maga finom bájával elcsábított minket, nemcsak a válóperes ügyvédet.
S az, hogy Szolnoki Peti tündéri éneke még inkább feldobta a filmet, az már ugye csak marcipándísz a tortán.
Tessék meghallgatni, megnézni: Bűbáj - A bál - Szolnoki Péter

S valahogy elkapták ezt s "romkom"-os stílusát szegény srácnak.
A boldogító talán című filmmel egész jól elboldogult, s bár én sírtam a nevetéstől, amikor megláttam skótszoknyában, azért jó kis film volt.
S Michelle Manghan régi nagy kedvencem volt, itt szintén bájos volt. S hogy a Grace Klinikában - ha jól tudom, Anci Te nézed inkább a sorozatot, Te tudnád megmondani - jó barátok Dr. Hunt-tal (Kevin McKidd), itt pedig annyira ellenségesek egymással, hiszen ugyanazt a nőt szeretik... Nagyon vicces volt.

Jött a Valentin nap című film, s bár én sokat szidtam már ezt a történetet, Patrick szerepe jól jött. Kicsit kellett már a vakító fehér ruhája, hogy beszennyeződjön. Túl sok jófiús szerepet játszott már, kezdtük unni. Én legalábbis már kicsit soknak tartottam, s ez a szerep fantasztikus volt, végre utálhattam őt kicsit.
Tetszett ez a rosszfiú image Neki. Kimondottan jól alakította ezt is!

S mintha valaki odafentről, a filmes-istenségek közül meghallgatták volna filmes imámat, a következő filmekben a fehér palástja igen sötétnek tűnt, ha nem egyenesen feketének.

Oké, Darth Vader nem lett belőle, de már közelít felé.

Ugyanis a Bankcsapda című filmben - meg kell hagyni, kerge egy film volt az is, csak erős idegzetűek nézhetik meg - sem épp makulátlan embert ismerhetünk meg benne.
 Viszont azon megdöbbentem, hogy ezt a szerepet elvállalta. Semmi Shepherd dokis nincs a dologban, semmi olyan, amitől fennkölt és lovagias lenne... bár...
Na, mindegy. Ashley Judd a best színésznő nálam, briliáns volt kettőjük összhangja a filmben. S hatalmasakat nevettem a történeten. Anci, erre a filmre mondtad azt, hogy ez neked már nagyon fájt.
Igen. De attól még olyan ötletes film volt!

S ha a Bankcsapdában nem volt elég rosszfiú, mert nem is volt..., akkor a Transformers 3.-ban már igen.
Nos, ott már kezdte magára húzni Darth Vader sötét köpenyét.
Hogy valaki összeálljon az álcákkal, hogy a Földet leigázzák!!! Ez felhárborító.
Dafke egy olyan képet raktam erről a filmről fel, ami vicces, poénos. Hiszen Shia Labeouf-fal épp pihentek a forgatás alatt, s ez annyira tetszett. A két szakadt srác...

Szóval ha valaki azt mondaná, hogy Patrick Dempsey csak Derek Shepherd-et tudja megformázni a filmvásznon, akkor el kell keserítenem.
Patrick Dempsey sokkal több, teljesen más is tud lenni.
Úgyhogy:





Ezúton kívánok sok erőt, további klassz és jó dolgokat, eredményes versenyeket, ehhez egészséget és még sok "jófiú" és "rosszfiú" szerepet, amiben viszont mi gyönyörködhetünk, élvezhetünk és még sok boldog születésnapot Mr. Dempsey-nek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése