2013. január 7., hétfő

Jeremy Renner szülinapja

Aki nem ismerte mondjuk három évvel ezelőtt Jeremy Renner nevét, arról az illetőről csak azt tudhattuk meg, hogy nem szereti - valószínűleg - a Mission: Impossible filmeket Tom Cruise keze alól.
De aki ma már nem ismeri a nevét, az az illető vagy elakadt a 2010-es fordulóban, vagy nem szereti a filmeket. Szerintem.

Én spec. valamikor 2003-ban már láttam az arcát egy-két pillanatra (oksa, több időre) a S.W.A.T. Különleges kommandó című filmben. 
Samuel L. Jackson, Colin Farrell, Michelle Rodrigez, mind-mind a társai voltak ebben a filmben. Akkor még nem nagyon volt ő híres színész, de szerintem ebben a filmben azért már jobban meg tudta mutatni az arcát, hogy felismerjék, hogy megismerjék.
Azt nem tudom, hogy a filmesek mennyire vették komolyan ezt a szerepét, de a tévésorozatokból végre ki tudott lépni ezzel a filmmel.

Aztán a Kőkemény Minnesota-ban láttam meg újra, de az a film valamiért nem fogott meg. S csak a Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Ford című filmben láttam meg úgy újra, hogy felkaptam a fejem. De hisz ezt a srácot én már láttam!


Aztán a Tolvajok városában megint visszakaptam a S.W.A.T.-os srácot, aki túlzottan nem volt nekem szimpatikus. Hogy miért kellett megint a gyenge srácot játszania, nem tudom. Már hogy a jellemileg gyengét. De vártam, hogy végre valami jó  kis filmet is kapjon, amiben kiderül, hogy ő azért jófiú is tud lenni, s valami fontosabb szerepet kaphatna már...





S bár a Thor című filmben láthattam őt egy pillanatra - komolyan nem sokkal több időre láthattuk a filmben - akkor is vigyorogva kaptam fel a fejem!
A Bosszúállókban Hawkeye elég komoly szerepet játszik. Ezt tudtam már akkor is. Úgyhogy örömmel üdvözöltem a hiper-szuper nyilakkal rohangászó szőke srácot, ott fent a sáncon a Thor című filmben.

S már kezdtem azt hinni, hogy amíg nem fogom a Bosszúállókat végre megnézni, addig nem is fogom őt látni, amikor a moziban leesett az állam, amikor a Mission: Impossible - A fantom protokoll című filmben megláttam Jeremy-t.
Hurrá. Végre egy izgalmas szerep. Jajj. Már megint berakták rossz fiúnak?!
De aztán megnyugodtam.
S az ő mondatát tudom csak idézni a filmből rendszeresen: "Legközelebb én csábítom el a gazdag faszit!"
Később olvastam a neten több helyről, hogy őt azért tették be a M:I sorozatba, hogy ha már Tom Cruise nem bír ugrálni a házakról és autókról és egyéb extra helyekről, illetve mi, rajongók már furán nézünk az idősödő Mr. Cruise-ra, akkor legyen valaki, akit már ismer a néző és szereti és igazából ő fogja átvenni Ethan Hunt "szerepét".
Nos, szeretettel várom őt a további M:I filmekben.

S jött az a film, amit annyira vártam már. Amúgy sok más színészt is vártam, őt is a kedvenceim közé sorolom ebben a filmben. 
Szóval a Bosszúállókban Robert Downey Jr., Chris Evans után ő volt az, akinek tényleg tudtam örülni.
Klassz szerepet, elegáns, jó karaktert kapott.
Vasember és Amerika Kapitány lelki terhe mellett az ő Lokival kapcsolatos alávetettsége jelentette a legkatartikusabb érzéseket, szerintem.



S múlt évben a már nagyon várt Bourne folytatásnál - A Bourne hagyaték - meghallottam, hogy Matt Damon helyett őt teszik bele a filmbe. Na, ettől úgy háborodtam fel, mint egy viharos tenger.
Hogy lehet egy srác helyett egy másikat betenni Jason Bourne szerepére?!!!
De - szintén a nethez fordulva - megnyugodtam, amikor olvastam a híreket, hogy Jeremy Renner nem Jason szerepét fogja megkapni, csak az ő történetét folytatják igazából. Aaron Cross szerepét kapta meg a filmben.
S amikor végre meg tudtam nézni a filmet, pár percig hiányoltam Matt Damon-t, de Aaron szerepe gyorsan lekötötte a figyelmemet. S rájöttem, hogy már vége is van a filmnek. Végigizgultam a filmet, valamiért visszakaptam - gondolom az író, Robert Ludlum novellája alapján - a Bourne feeling-et.
Rachel Weiss-szel nagyon jó párost alkottak a filmben, s Edward Norton is jó vérfrissítés volt a filmnek.

S nagyon várom a Boszorkányvadászok című filmjét, amely ez év február 7-étől látható majd a magyar mozikban. Gemma Arterton lesz a filmben a másik főszereplő. A trailer-ek szerint klassz filmre számíthatunk.
Úgyhogy a böjtölés, ami majd tíz évig tartott, hogy végre jó filmekben láthassam őt, az bejött.





Nagyon boldog születésnapot és még sok nagyon jó szerepet kívánok Jeremy Renner-nek!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése