2013. január 6., vasárnap

Crazy, stupid, love - amibe őrülten beleestem

Van ez a film, a Crazy, stupid, love. Amit nem nagyon akartam megnézni, ugyanis Steve Carell nekem nagyon vajazott Will Farrell-re, akit nem túlzottan csípek, Carell-t is valamiféle bolond-lökött pasinak néztem, aki annyira bugyuta filmekben tud csak szerepelni, amik nekem már túl vannak a vicces dolgokon.
Nos, ebben a filmben viszont szerepel még Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone és Marisa Tomei. S mivel három olyan lány is szerepel a filmben, akiknek a filmjeit - általában - szeretem, Ryan Goslingra meg továbbra is kíváncsi vagyok, hiszen a Hatalom hálójában, a Törés, Blue Valentine jó volt, így úgy döntöttem, egy életem, egy halálom... megnézem a filmet.
Úgyhogy vettem egy nagy levegőt és elindítottam a lejátszót.

Nos, meglepődtem. Mert az előítéletek nem mindig jönnek jól - ezek szerint - az életben.
Cal (Steve Carell) és Emily Weaver (Julianne Moore) régóta voltak házaspárok. De Emily egyik este bejelentette férjének, hogy válni akar, ugyanis lefeküdt David Lindhagen-nel (Kevin Bacon), a munkatársával.
Mit tehetett egy szegény férj, elköltözött otthonról, magába zuhant és összeomlott a világ körülötte.
Fájdalmában, bánatában egy bárban, áfonyás vodkába próbálta fojtani a bánatát. S lassan az egész bár ismerte már a történetét, hiszen mindenkinek, aki csak meghallgatta, kisírta a bánatát.

Erre a siránkozó és negatív emberre felfigyelt a nőket két kanállal faló Jacob Palmer (Ryan Gosling), aki a bárban egy lányt kivéve (Emma Stone) mindenkit meg tudott mostanában fűzni, hogy menjen fel hozzá. Persze nem bélyeggyűjteményt nézegetni, ezt elképzelhetjük.

Palmer úgy döntött, nem bírja tovább ezt a nyafogós pasit és segíteni akar rajta.
Elhívta egy bevásárlásra, fodrászhoz s még egy body building-terembe is elrángatta.
(Természetes, hogy sok vicces mozdulat, momentum található a filmben ezeknél a részeknél. Miközben észrevesszük, hogy néha kicsit talán magunkat is kinevetnénk, hiszen mi is lehetnénk Cal helyében. Aki valamennyire is eltér az átlagtól ruhatárban, cipőméretben, az tudja, hogy nem mindig egyszerű vásárolni.) Jacob viszont olyan hanyag eleganciával és ráérzéssel vásárolt Cal-nak "dögös, csajozós" cuccokat, amit igazán megirigyeltem. Kérek egy ilyen barátot... vagy pasit. Fene tudja!
Mindenesetre az öltözet még csak az egyik része, a nőkkel való beszélgetés a másik fontos, sőt, jóval fontosabb része a vadászatnak. Na, itt aztán leesett az állam a filmben. Jacob csajozós dumáitól vagy nevettem, vagy elaléltam.

Szóval. Cal elkezdett változni. De természetes, hogy a külső változás könnyebben ment, mint a belső, hiszen életében senki másnak nem udvarolt, csak Emily-nek, akit már 15 évesen szeretett...
Jacob több este is igen látványosan bemutatta Cal-nak, hogyan kell a nőkkel bánni. De persze azért - visszatérve Jacob dumáira - volt azért egy-kettő olyan, amitől nem hazamentem volna a sráccal, de olyan egészséges pofont kevertem volna le neki, hogy nyekken. De a filmben a lányok azért haraptak a csalira.

Viszont! Cal ráérzett a csajozás művészetére és belecsapott a lecsóba.
Eközben viszont Emily rájött, hogy David Lindhagen nem is olyan jó buli, nem akar ő ezzel a férfivel együtt élni, úgyhogy maradt a régi lakás, a gyerekek. S Cal ruhái, önbizalma Emily-nek is feltűnt, az a változás, amit Jacob művelt Vele.
Miközben Cal a saját életével, fia szerelmi bánatával és a suliban való dolgaival törődött, Jacob csajozott tovább.
Aztán egyszer csak beütött a krach. Hannah megjelent, miközben Jacob épp új vadászaton volt, és elkapta, "lesmárolta" és elráncigálta az új "őzikétől", de úgy szó szerint. Hogy Hannah mégis hogy kapott Jacob-ra, azt nem mesélem el, részletkérdés. Tessék megnézni a filmet...

S Jacob, aki eddig a vadász volt, s a lány, aki eddig a kiszemelt, a préda, most ezek a szerepek felcserélődtek. Hannah lett a vadász és Jacob az, aki csak pislogott, hogy már mennek is haza. Fergeteges pillanatok. Erre mondják, hogy a fagyi visszanyal?!

Kifaggatta a srácot, hogy mik a taktikái a lányoknál. S mivel a lány - enyhén spiccesen már - kicsit kifigurázta a fiút, talán azt is tudnám mondani, hogy nem volt nagyon fogékony a srác bájára, az totál tehetetlennek érezte magát. Kihúzta a lány a talajt a lába alól. 
Egyik nagy kedvenc mondatom, amikor Hannah leveteti Jacob ingét, s meglátja a mellkasát:
"Baszki. Nem hiszem el. Téged fotoshop-oltak!" 
Az valami nagyon klassz jelenet volt. Nem úgy néz ki tényleg, mint akinek retusálták a kockáit?!
Na, nyálcsorgatást abbahagyni, vissza a filmhez.

Szóval míg Cal csajozott, addig Jacob lelkét szőröstül-bőröstül Hannah bekebelezte. Ugyanis lerángatta az ingével együtt az álarcát is, ami miatt csajozott. Na, mindegy. Jacob-nak elkapták a frakkját.

Közben Cal és Emily kezdett megint egymásra találni, egészen addig, amíg ki nem derült, hogy a babysitter szerelmes Cal-ba, Cal fia pedig a babysitter-be. Úgyhogy pillanat alatt állt a bál.
Ja, közben meg David Lindhagen is megjelent a színen, úgyhogy a tömegverekedés adva volt.

Jajj. Nem mondhatom el a nagy csattanókat, mert már így is sokat mondtam.
Tessék megnézni a filmet.
Ugyanis itt még bőven nem ér véget a film... De nem ám!
Jacob csajozási stílusa és Cal próbálok megváltozni, de nem is nagyon akarok-sága még bőven rejtegetnek vicces jeleneteket és megható pillanatokat.

Steve Carell és Ryan Gosling szuper párost alkottak a filmben, bármennyire is egymás ellentétei voltak.
Nagyon szeretem, amikor valami pozitív érzéssel állok fel a mozi elől, amit néztem. Ez olyan volt. Kösz fiúk!
Ryan filmjeit tovább keresem, Steve pedig már nem teljesen kizáró ok a filmnézéshez.

2 megjegyzés:

  1. Ezt a filmet minél több házaspárnak meg kéne nézni. Sokat lehet belőle tanulni. Például: Mit tegyél, hogyan nézz ki, hogy ne legyél unalmas feleség, vagy férj? stb. Mert hát nem elég csak a házasság előtti udvarlás. Nagyim mondása szerint: "Nem az a művészet, hogy hogyan fogjam meg a férjemet (feleségemet), hanem az, hogyan tartom meg?!
    Jó a film, jó a leírás!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper ez a film!!!! Gosling egyre jobb! :) kis huncut :)

    VálaszTörlés