2014. május 4., vasárnap

Noé - valami nagyon fura lázálom szerint

Akik ismernek, tudják, hogy mennyire sok rémálmom van.
Visszatérőek, horrorisztikusak, röhejesek és véresebbnél véresebbek, illetve fantasztikusabbnál elvetemültebbek.
Nos, tegnap délután rájöttem, hogy az én elmém semmi Darren Aronofsky-éhez képest.
Aki hallott már Róla, az valszeg tudja, miért mondom ezt, aki nem, annak szeretettel ajánlom a Fekete hattyú c. filmet, majd hogy még mélyebbre ugorjunk Mr. Aronofsky agyába, nézze meg a Forrás c. filmet is.
Nos, ha azok tetszettek, akkor a Noé című film biztosan szintén tetszeni fog nekik.
Én mindkét filmet megnéztem, mindkét filmben voltak kedvenc színészeim (előbbiben Natalie Portman, míg a másikban Hugh Jackman).
Köztudott az is rólam, hogy kedvenc színészeimért sok mindent megteszek, akarom mondani sok filmet megnézek. Ha nem is tetszik, megpróbálom a színész oldaláról kiokoskodni, vajon miért vállalta el azt a szerepet.
Persze jó kislányként eszembe sincs pusztán anyagi megfontolásra gondolni, ennél azért többre tartom őket.
Most viszont megakadt a bicskám a dologban.
A Noé számomra egy olyan film, amit nem bírok megfogni, megérteni, felfogni és sehogy sem illik bele a dolgokba.
Hála az égnek, voltak életemben olyan filmek, amiket többször megnéztem azért, hogy még inkább megértsem a lényegét, minden kis finomságát, rafinált porcikáját kivesézzem.
Ezt a filmet viszont nem hinném, hogy még egyszer meg szeretném nézni, meg sem fogom venni a filmet. Erre ennyit is elég volt költeni, amit a moziban hagytam...

Azzal teljesen tisztában voltam, hogy - ahogy szokták mondani - csak nyomokban található meg az igazi történet ebben a filmben.
Mély vallásos családból származom, s ennek ellenére, vagy pont ezért, ki tudja, nem szeretem a vallásos filmeket, illetve azokat a filmeket, amikben bibliai témákat elevenítenek meg.
Gyermekkorom képzeletét semmi sem múlhatja felül egyrészt, másrészt pedig - ha nem olyan jó a színész játéka, vagy nem érzem azt, hogy átélné, beleélné magát, illetve engem is magával sodorna - sokszor más szerepeivel kötöm össze a színészeket, így attól még inkább illúzióromboló az egész.

Itt nagyon sok színészt ismertem már, tudtam, hogy Maximus, a Gladiátor (Russel Crow) fogja Noét alakítani, hogy Janine a Nem kellesz eléggé c. film kissé hisztis főszereplőnője (Jennifer Connelly) fogja játszani Naameh-t, Noé feleségét /nem mellékesen megjegyzem, hogy Crow és Connelly már szuperszonikusat játszott együtt az Egy csodálatos elme filmben, amit zseniálisnak tartok!!!/, hogy Ham-ot, Noé középső fiát Percy Jackson (Logan Lerman) fogja alakítani.

Hogy hányszor gondolkodtam el a film alatt, hogy :Percy fiam, mozdulj már, szólj apádnak, Poszeidon-nak, hogy állítsa már meg a vizet...
Ja, s Hermione-ról se feledkezzünk meg (Emma Watson), aki sem Ron-t, sem Harry Potter-t nem cibálta magával a bárkára, de még a varázsbotja nélkül is varázslatosat tudott véghez vinni...
S az én drááága, drága Hannibal-om (Anthony Hopkins), akit már csak azért is fantasztikusnak tartok, ha megmozdul a filmvásznon, most Matuzsálemet játszotta. Nos, inkább volt Szürke Gandalf, vagy ki a csuda, mint Matuzsálem.
S hogy Matuzsálem tudott volna varázsolni...? Nem hinném. De a filmben azért valami varázslat-féleség körbelengte...
Könyörgöm, ezeknek a színészeknek a fejéhez tartottak egy pisztolyt, hogy vállalják el ezt a filmet? Vagy mondja már meg nekem valaki, MIÉRT vállalták el a szerepeket??????

Nos, Mózes és József története is hellyel-közzel tetszett filmben. Amennyire tudták, követték a Biblia által nyújtott szamárvezetőt, amit onnan ki lehetett olvasni, azt betartották. Legalábbis az általam nézett filmekben.
De itt...

Nos, a nevek nagy része hiteles volt, Noé "isteni feladata" szintén megmutatkozott, hogy építsen bárkát, mert jön az özönvíz.
De aztán onnan... elszabadult a rendező és a forgatókönyv írók fantáziája.
Megértem én, hogy elég régi történet, illetve nem ismerik E.G. White írásait, így nem tudtak sokat "kihámozni" a Biblia soraiból, de mégis...

Azon nem vitatkozom, hogy a bukott angyalok lejöttek a földre és itt éltek, élnek.
Ebben az okos ex-Jehova tanúja barátnőm és édesanyám majd elvitatkozgatnak (ha gondolják), engem kevésbé érdekel.
De hogy - Percy Jackson feeling-em volt komolyan - titánok jelentek meg, akiket nefilimeknek (bukott angyalok) kell hívjak, akik az Őrzők (Watchmen? Az nem Jeffrey Dean Morgan és Mr. Manhattan?!) voltak és végül Noé - szinte - helyett építették fel a bárkát?!
Itt már kiakadt a hülyeség-mérőm.

Aztán Noé ahelyett, hogy nekiállt volna az emberek lelkére beszélni, hogy bánják meg bűneiket és jöjjenek be a bárkába, hogy megmeneküljenek az özönvíz elől és miközben építette a hatalmas bárkát, közben "missziózott" volna a túlélésért, ahelyett elküldte, elkergette az embereket és végül harcba szállt velük.

Középső fia nem azon kesergett, hogy menyi ember meghal, és kihal az emberiség, hanem hogy apunak ott van anyu, bátyusnak ott van Ila, de neki nincs nője! 
Majd egy fura elmecsavarral az ellenséggel kezdett el bratyizni, aki nem mellékesen bejutott - és túl is élte az özönvizet -, vagyis feljutott a bárkára. 
De ha lehet, mondja már meg nekem valaki, hogy ez a Tubal-cain ki a ... volt?
Oké, addig felfogom, hogy Kain leszármazottja, de mit is keresett ott ebben a történetben?

S mintha arról lett volna szó, hogy Noé minden fiának volt felesége és úgy mentek fel a bárkára, illetve már régen bezárta a bárka ajtaját KÍVÜLRŐL egy angyal, amikor egyáltalán elkezdődött az eső.
Itt meg már javában esett az eső, amikor nekiállt a család becihelődni...
Mire vártak???

Noé felesége a film elején egy seb alapján elmondja nekünk, hogy a kislány ha felnő, nem fog tudni szülni gyereket. Minden röntgenlátás és ultrahangos vizsgálat nélkül! Zseniális nő!
Ja, és a nyálból vett minta alapján terhességi teszt kék csíkok nélkül...
Másik nagy bravúr volt számomra.
Ez a nő valami orvosi csoda volt! De komolyan!

Ja és ha ennyi nem lett volna elég a "giga-mega-gagyi-monumentális" filmhez, a szereplőkön elég gyakran fedeztem fel kifinomult lábbeliket, illetve gépi kötésű (konkrétan láttam a sima-fordított kötésmintát!) ruhaneműket. Noé korában kötőgép. Zseniális!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése