2014. május 18., vasárnap

Jack Ryan, az árnyékügynök

Chris Pine azóta még inkább kedvencem, amióta a Star Trek-ben olyan jól bele tudott bújni Kirk kapitánybőrébe.
Nem lihegte túl a szerepét, nem akart William Shatner lenni, egyszerűen csak megpróbálta JÓL csinálni a szerepét.
Na, ennyit az ST-ről.

Jack Ryan-t már ismerhetjük amúgy más filmekből is.
Példának okáért, az egyik kedvenc filmemben, a Vadászat a Vörös Októberre-ben is ő a főszereplő. Aztán ott van a Férfias játékok. Szintén Dr. Ryan benne a főszereplő.

Na, szóval. Aki még nem jött rá, Dr. Jack Ryan Tom Clancy egyik kedvelt szereplője. Több könyvében is feltűnik a "srác".

Ezt a Jack Ryan filmet már régen meg akartam nézni. Sajna senki nem volt a barátaim közül vevő a filmre, amikor moziban ment, így kénytelen voltam megvárni a DVD kiadását és a tékát megrohamozni a filmért.
Hehe... mindig mondtam, hogy van érzékem, hogy számomra tetsző filmekre rátapintsak.
Ez is bejött! (Na, ha van valami, amiben tényleg biztos vagyok - magamban és bennük - azok a filmek.)

Egy olyan időpontban kezdődik a film, amit - sajnos - mindenki ismer szerintem a világon. 2001. 09. 11., vagy ahogy a világon már csak emlegetik, 9.11.

Nos, Jack Ryan (Chris Pine) egy londoni közgazdasági főiskolára járó fiatal srác, aki úgy dönt, hogy jó hazafiként be kell álljon a seregbe és a főiskoláját félbehagyva elmenjen a hazáját védeni.

Csakhogy ő tényleg kicsit jobb agyban, mint testileg, így mikor egy helikopteres szerencsétlenség - vagy szerencse, hiszen két társát is kimenti, miközben megsérül a gerince - után rehabra kényszerül, tudja, vissza már nem fog tudni menni a harctérre.

Viszont a lelki erejét látva úgy egy medika (Keira Knightley) felfigyel rá, aki a gyógytornáit felügyeli, illetve egy CIA-s ügynök (Kevin Costner) is.

Beszervezi a CIA-ba, de olyan ügynökként, aki nem feltűnően látványosan dolgozik a cégnél, hanem olyan árnyékként, hiszen leteszi a diplomát és beáll a Wall Street-re dolgozni.

Eltelik tíz év, amikor egyszerre csak valami furcsa dologra figyel fel a tőzsdén. Valami nem stimmel az oroszokkal. 

Számomra külön érdekesség, hogy Tom Clancy általában a hidegháborúról írt, hiszen abban a korban írta a legtöbb regényét, de ez a film mégis valahogy tökéletesen illik a mai korba is, hiszen nem hidegháborús "rémisztgetés" lesz a történetben, hanem egy kicsit olyan maszek dolog szerintem, mégis országok közötti "csata".

Jack-et jó CIA-s ügynökként és jó befektetési munkatársként elküldik Moszkvába, hogy ránézzen a bankra, ahol az orra bajt szimatol.
Valami nagyon nagy bajt.
Mert az nagyon rossz, ha valaki terrorista cselekményt akar az USÁ-ban elkövetni, de ha valaki még egy nagy pénzügyi crach-ot is elő akar ezzel idézni... Na, itt már pláne gond van.

Külön megtetszett Kenneth Branagh rendezési módszere. Őszintén, még nem veszem mindig észre, hogy ő a rendező, de valami kezd kialakulni bennem kép arról, ahogy ez a színészből avanzsált rendező látja a "világot".
Nem mellesleg Kenneth szerepelt is a filmben, de nem csökkentett szerintem ez egyáltalán semmit a dolgokon. 

Jó Tom Clancy regényhez illően a film is bővelkedik izgalomban, csavarban, a színészek nagyon jól játszottak, szerintem zseniális volt a szerepválasztás is...
Szóval egy jó kis filmet hoztak össze.
Aki szereti a Clancy regényeket, a kissé politikai krimiket, az izgalmas, szinte igaznak tűnő történeteket, annak szeretettel ajánlom ezt a filmet!


S egy-két idézet a filmből, ami nagyon tetszett.
Egy naagyon romantikus (még az én olvasatomban is):

"- Nem te akartad ezt az életet, hanem én.
- De én téged akarlak."


És egy olyan Chris Pine-félés:

"- Esetleg letörölné ezt az üdvözült cserkészmosolyt a képéről?
- Semmiképp.
- Ezt szeretem magában."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése