2013. június 7., péntek

Liam Neeson birthday!!!

Liam Neeson egyik személyes kedvencem.
Hogy mikor szerettem meg? Mindenki meg fog lepődni, nem a Schindler listájánál, nem a Taken filmnél, nem A Szupercsapat-nál.

Egy egyszerű kis szerepe volt az Igazából szerelem című filmben. Viszont valami annyira megfogott benne, az a kétségbeesettség, hogy a halott felesége gyermekével nem tud mit kezdeni, hogy ott vannak ketten egymásnak, kénytelenek egymásra támaszkodni, s nem tudja, nem látja mi dolgozik a kölyök agyában... Valószínűleg ez fogott meg annyira benne.

S elkezdtem nézni, milyen filmeket láttam Vele/Tőle, s ledöbbentem, hogy milyen hosszú a sor!

Már A Bounty-ban is szerepelt. Aki nem emlékszik a filmre, annak megsúgom, Sir Anthony Hopkins és Mel Gibson volt a főszereplője.

A Darkman-nek már ő volt a főszereplője. Szerintem szuperszonikus film volt.

Az Ideális gyanúsított és a Felhők közül a nap... mind-mind milyen jó kis filmek voltak.

Aztán 1983-ben jött a Schindler listája.
A 7 Oscar díjat nyert alkotás méltán vonult be a mozitörténelembe. Megható és ledöbbentő, kíméletlen és csodálatos film egyszerre. No és a két főszereplő... S azóta sem tudtam megszeretni Ralph Fiennes-t, aki annyira jól játszotta a szerepét, hogy azóta is utálom (szegényt).

S most jöttem rá, hogy nekem az életemből teljesen kimaradt a Rob Roy című film. Azt hiszem, valahonnan be kell szereznem, ha még valahol árulják... Hátha van egy-egy eldugott DVD valamelyik viszonteladó, vagy netes árus raktárában...

Csak úgy mellékesen megjegyzem, játszotta Jean Valjean-t is ám a Nyomorultak című műben 1998-ban.

S aztán jött a Star Wars, amiben egy tapasztalt mestert játszott. No, nem Yoda-t!

Jött az Atomcsapda, amiben nagyon tetszett. Naná. Harrison Ford és Liam Neeson egy filmben? Több, mint jó!

2003-ban jött a kedvencem, az Igazából szerelem. Mennyi jó színész, s én mégis csak őrá emlékszem igazából...

2005-ben a Mennyei királyságban is szerepelt, s jött egy újabb szuper film, a Batman: Kezdődik! című film, amiben Christopher Nolan kihozta úgy belőle, mint Christian Bale-ből a legtöbbet, a legjobbat és a film ezáltal akkorát szólt, hogy az összes addigi Batman-filmeket csak gyenge utánzatoknak, kezdő próbálkozásoknak raktuk félre.

Aki nem tudná, a Narnia Krónikái című filmben (majd a második részben is) ő adta Aslan királynak, az oroszlánnak a hangját. Illik hozzá a szerep. 

Van egy filmje, amit szeretnék elfelejteni, de sosem megy. A Seraphim Falls - A múlt szökevényei című filmben úgy ő, mint Pierce Brosnan is nagyot alakít, mégis valamiért nekem a film nem hozta meg a hozzá fűzött reményeimet. Valószínűleg nem értem a történetet... De mivel már többször megnéztem, hogy háátha..., ezért nem is fogom már megérteni. Ez van.

Viszont jóvátette nekem az Elrabolva című filmjével az előbbit. Amit ebben a filmben nyújtott, az fenomenális volt. Tetszett a történet, s ahogy ő eladta nekünk az egészet...  A folytatása is szuper volt.

A titánok harca és a Titánok haragja című filmekben Zeuszt játszotta. Talán nem véletlen volt, hogy ő a főisten. :D

A Szupercsapatot amikor hallottam, hogy újra filmre fogják vinni, kicsit megijedtem, hogy kik lesznek a főszereplők, hiszen a sorozat az mégiscsak világhírű lett...
Aztán megnéztem a filmet, megvettem a filmet és azóta is csak ámuldozom, hogy milyen jól kiválasztották Hannibal Smith szerepére Liam-ot.

Aki az Ismeretlen férfi című filmet nem látta eddig, annak kötelező megnézni. Már annak, aki szereti a jó krimiket, az izgalmas történeteket.

A Fehér pokol című film csak annak megengedett, aki nem fél a farkasoktól és bírja a kemény filmeket. Viszont Liam abban is megmutatta, hogy igenis, akármennyi idős, fel tudja venni a fiatalokkal a versenyt.

Ancim egyik kedvenc filmje jött ezután, a Csatahajó. Mindketten másért néztük a filmet azt hiszem, bár...
Taylor Kitsch és Liam Neeson az idegen lények ellen. Kell ennél több?! Nekünk tökéletesen elég volt.

S jött még ugyanabban az évben - csak mintegy visszaemlékezés, úgyhogy nem játszott már főszerepet a filmben - A sötét lovag: Felemelkedés című Batman film.

Remélem még látunk Tőle jó pár szuper filmet.

Nagyon boldog születésnapot kívánok Liam Neeson-nak és még sok filmes évet kívánok Neki erőben, egészségben, boldogságban és szeretetben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése