2015. május 24., vasárnap

A tíz leghíresebb táncjelenet filmekből

Valahol találtam egy szuper kis youtube-os összeállítást.
Összeszedték a tíz legjobb táncos jelenetet, amit filmben láthattunk eddig. Nos, nagyjából én is ezekre szavaztam volna és nagyjából így. 
Az első helyre bizonyosan azt tettem volna, ami itt lett.
Aki meg akarja nézni a youtube-os verziót, annak itt van, szeretettel ajánlom:

https://www.youtube.com/watch?v=wb9u2f_pbD0&feature=em-subs_digest-vrecs

Akit viszont inkább itt, írásban érdekel, annak szeretettel ajánlok egy-egy képet a filmből, vagyis a táncokból.

Akkor kezdjük!


A 10. hely: Mary Poppins /1964/






























Ha Julie Andrews van egy filmben, az nagy valószínűség szerint szenzációs lesz. Már 1964-ben is az volt. Főleg, hogy még Dick Van Dyke is benne van a dologba, aki abban az időben igen elbűvölő pasi volt. Aki még nem látta ezt a filmet, az feltétlenül nézze meg. Nemcsak a szereplők miatt, de amúgy is...



9. helyezett: Frakkban és klakkban /1935/




























Fred Aster nem tudom, hogy miért csak a 9. helyezést kapta, hiszen ő igen meghatározója volt a filmek táncos betéteinek, hiszen talán ő vele kezdődött el minden (azt hiszem). De akkor is...
Én sajnos ezt a filmjét nem láttam, de zseniális táncos volt, úgyhogy szava nem lehet az embernek ellene.



8. helyezett: West Side Story /1961/































Nagyon-nagyon régen láttam ezt a filmet. Olyan Rómeó és Júlia a hatvanas évek Amerikájában.
Ami igazán klassz volt, hogy az egyik főszereplő Natalie Wood volt, akit nagyon-nagyon szeretek. Szerintem zseniális színésznő volt. Sajnos korán meghalt. Ez a mű viszont patent, tökéletesen ott van minden a helyén...



7. helyezett: A Rocky Horror Picture Show /1975/

























Nem láttam még ezt a művet, de a zenei betéteit azért eléggé ismerem már. Nemsokára beszerzem egy tékából a filmet. Kíváncsi vagyok rá. Klassz lehet. A zenéje zseniális...



6. helyezett: Flashdance /1983/


























Jennifer Beals sosem fog elfelejtődni. Ugyanis ez a film örökre megmarad a világban. Nem túl bonyolult történet, viszont annál több eltökéltség, és eszement jó zene jelzi ezt a művet.
Mai napig is a leginkább ennek a filmnek a zenéire szeretek tornázni. Igen produktív zenéje van.



5. helyezett: Grease /1978/























Szerintem az évszázad egyik legjobban összehozott filmje lett ez a Pomádé, vagy mi a szösz.
Olivia Newton-John és John Travolta örök emlék lesz mindenkinek. S a számok is a filmből.



4. helyezett: Szombat esti láz /1977/


























Nos, John Travolta ezzel a filmmel és ezekkel a táncmozdulatokkal beleégette magát az örökkévalóságba. Szerintem nincs olyan ember, aki ne tudná, hogyha valaki így mozdul, hogy az a Saturday Night Fever-ből van. A film is jó volt, meg a zenék is, de Travolta egyszerűen zseniális.



3. helyezett: Footloose /1984/























Nos, megnéztem úgy az 1984-es, mint a 2011-es verziót is.
Nem is tudom, melyik kezembe harapjak emiatt a dolog miatt. Ugyanis az 1984-es verzióban Kevin Bacon szerepel, aki zseniális színész, s mint kiderült, még táncolni is tud. No meg a zenék... az a régi zseniális rock'n'roll! Szuper film!
Aztán láttam a 2011-es verziót is, s abban Kenny Wormald és Julianne Hough, no meg Andie MacDowell és Dennis Quaid (Tiszteletes és a felesége szerepében) egyszerűen észbontóak voltak.
S akkor már ne is beszéljek Blake Shelton-ról, akit nem ismertem volna meg, ha nem találkozom ezzel a filmmel... Szóval minden klappolt ebben a két filmben. 



2. helyezett: Dirty Dancing /1987/
























Csodálkoztam volna, ha a dance-man nem lett volna benne ebben a listában. De ez csak természetes. Patrick Swayze egész életét a tánc és a film fonta át. Bár nagyon szirupos, kislányoknak való történetű film, de mégis. Tényleg megérdemli szerintem a második helyet. Hallgatni, látni kell... Ennyi. 



És az első helyezett természetesen: Ének az esőben /1952/























Ehhez igazából semmit nem tudok hozzátenni. Aki még nem látta ezt a filmet, az nagyon-nagyon sajnálhatja. Aki viszont már látta, tudja, hogy miért ez lett a legeslegeslegeslegklasszabb tánc-betétes film. Mert ez a legeslegeslegjobb!!! Gene Kelly egyszerűen zseniális! Őt csak utánozni lehet, ismételni soha!!!!






És erről jut eszembe! Nem hagyhatom ki a zúj kedvencemet!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése