2016. július 24., vasárnap

Star Trek - Beyond (Mindenen túl)

Most kicsit másképp írnék blogot, mint máskor.  Nem akarom elmesélni a történetet. Inkább az érzelmeimet írnám le, hogy milyen benyomásokat adott a film.
Persze, Star Trek, tehát nagyon tetszett, de mégis…

Szerettem minden percét a filmnek.
Látványos volt, izgalmas és minden régi szereplő (Kisizé, még szép, hogy Khan nem szerepelt… Bár Ben Cumberbatch-csel bármikor megnézek bármilyen filmet a továbbiakban is, az tény…) újra ott volt velünk, körülöttünk.
Kirk ugyanúgy stírölte a csajokat, Spock ugyanúgy hozta a hűvös stílusát…

Bones ugyanúgy folyton vizsgálgatni szerette volna a kapitányt… Amit ő persze nehezen tűrt… és Bones és Spock ugyanúgy zrikálták egymást, mint máskor… Az ő mondataik mindig mosolygásra késztették az embert.

Kirk egyik mondata megragadta a figyelmem:
“Néha nehéz két lábbal a földön járni, ha még a gravitáció is mesterséges.” – valahogy így szólt a mondat. Ez lett az egyik kedvenc mondatom, az biztosan.



A film elején Kirk naplóbejegyzését hallgathattuk végig, ami igen fura volt. Kirk szemén át rálátást kaptam egy olyan űrhajó mindennapjaira, ahol már három éve együtt élnek az emberek. A kapcsolatok bonyolultságát, szépségét....

Nagyon mélyen érintett, hiszen egyből ott éreztem magam a hajón, ahogy az emberek tették a dolgaikat, élték az életüket, eltöltötték a szabadidejüket és nem tudtak elmenni sehova a hajóról.

/Már elnézést, de a Star Wars-ban sosem tudtam volna meg, hogy egy űrhajón milyen az élet hétköznap./

Ahogy beszélt Kirk, egyre inkább valami olyan érzésem támadt, hogy be akarja fejezni a dolgokat itt az Enterprise-on. Aztán amikor kikötöttek azon az űrállomáson (mellesleg életem nagyon nagy élménye volt ez az űrállomás – sajnos nem tudom, minek hívták), rájöttem, miért volt ez a mélyen szántó elmélkedés. Hiszen Kirk abban a korban volt, amit édesapja már nem élhetett meg. Hiszen emlékszünk, amikor feláldozta magát egy egész űrhajónyi emberét. S Kirk máris idősebb volt, mint amit ő megélt. S ez érdekes gondolatokat hozott elő belőle. Vajon eddig a saját életét élte, vagy az édesapja életét. Akkor most már tényeg J.T. Kirk-öt kellene alakítsa… De az vajon kicsoda? És kapitány akar még vajon maradni, vagy inkább megállapodna?
Altengernagyként – ezt akarta megpályázni – már nem menne ki az űrbe, nem repkedne semmerre sem, hanem maradna az állomáson.

De persze kaptak egy feladatot, hiszen Kirk és a csapata mindenképpen emberek megmentésére is szakosodott.  Persze, mozgalmas volt a film. És nagyon is látványos!!! Ahogy azt egy jó Star Trek filmhez illik.

Chris Pine iszonyatosan felnőtt szerintem a feladathoz. Nagyon jól játszott, ahol kellett, ott vigyorgott, hülyéskedett, csajozott, ahol kellett, ott igenis nagyon komoly volt.

A mostani filmben szerintem nagyobb szerep jutott Scotty-nak, ami abszolut nem volt gond. Sőt… Ő mindig jó.
Persze mindenki jó volt. Azon viszont meglepődtem, hogy Zoe Saldana mennyit öregedett. Oké, oké, ne gonoszkodjak. De volt egy pillanat, amikor úgy éreztem, Spock kisfiú mellette.

A főgonosz most valahogy nekem nem volt olyan nagyon gonosz, inkább a játékai… De persze nem is Ben Cumberbatc volt, az is igaz.
A plusz színészek pedig jó helyen voltak, Jaylah kimondottan felvillanyozta Scotty körül a levegőt.

A Star Trek-esek jól tudják, hogy azzal máris szétolvadunk a mozi székében, ha régi filmekre, sorozatokra utalnak.
Itt többször is utaltak az Enterprise sorozatra (ami időben a legrégebbi volt - nem a sorozat készítésének idejére gondolok itt), illetve mutatták az Eredeti sorozat szereplőit is egy fényképen. Csodás, melegséget árasztó érzés volt William Shatner-t, Leonard Nimoy-t és a többi régi, kedves ismerőst egy képen látni.

Az első pillanatokban nagyon fájdalmas érzés volt látni Anton Yelcin-t, hiszen igen friss még a gyászunk miatta.
De ez a kissrác elfeledtette velem pillanat alatt, hogy mi történt és már bele is zuhantam a filmbe.

Élveztem a két óra minden percét, na!

Ha majd kijön a DVD is, akkor lehet, hogy megírom a történetet, de én azt mondom, inkább nézze meg mindenki a filmet magát.

Scotty egyik mondatát megjegyeztem: "Ésszel öcsi. Az egyik kezem vas... és a másik is."
Kell még más?! Ugye nem?!!!?!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése