2016. április 11., hétfő

Londoni RÉMtörténetek

A hétvégén beleszaladtam egy sorozatba.

Három olyan színésszel is találkoztam a történetben, akik játszottak már vagy James Bond filmben, vagy épp pont Mr. Bond-ot alakították. Persze ezzel csak felkeltették a figyelmemet... Segíteni semmit sem segített a sorozathoz. Ez csak egy kis érdekesség.


A történet igazából kicsit csalóka volt nekem, de persze ha előre utánaolvasok a dolognak, tudhattam volna. Ugyanis én egy normális, detektívtörténeteket feldolgozó sorozatra számítottam. Ehhez képest akkorát koppantam, mint egy szkarabeusz, ha betont fog. 


Megismertük Londont úgy a XIX. század bő elején. Már voltak földalattik, de ahogy láttam, még valami gőzmozdony-féleség húzta a vagonokat (számomra egy föld alatti villamos érzetét keltette, de nagyon tetszett, izgalmas volt), másrészt viszont még az egész higiénia-téma nagyon a gyermekkorát élte... Szóval voltak koszos körmök, garmadával. 
S egy elrabolt lányt kerestünk, akit valami nagyon fura lény rabolt el, úgy nézett ki.

Megismertünk egy grófot (Timothy Dalton - az a bizonyos exBond, akiről az elején szóltam), Sir Malcolm Murray-t. Az ő lánya tűnt el, vele kezdődött az egész történet.
Nekem nagyon bejött a szerepe! Zseniális minden pillanatban, akár a lányáról van szó, akár az afrikai útjáról, amiről előszeretettel beszél, akár... (majdem spoiler-eztem).

Aztán első pillanatban még nem tudni, hogy milyen kapcsolat köti össze őt Vanessa Ives-hoz (Eva Green - exBond-lány), de a hölgy is főszerepet kap a történetben. Méghozzá eléééééééééggééé főőőőszerepet, na!


Ugyanis ő az, akin keresztül az információt kapjuk. Ja, hogy kitől? Hááát, azt nem nagyon tudjuk meg. Az tény, hogy miközben imádkozik, akkor szokott előtörni a... talán földöntúli személyek beszélnek belőle, talán mások... Szóval igencsak hátborzongató a csajszi.

Színészi képességeit ugyancsak ő is csodásan megmutatja, ugyanis a fantasztikusan szexi végzet asszonyától a csapzott, meghasonlott őrültig simán mindent eljátszott, elhitetett velem.

Számomra az egyik kedvenc főszereplő az amerikai mesterlövész - milyen is lenne, ha nem amcsi - Ethan Chandler (Josh Hartnett - Pearl Harbor-ból ismerjük főképp) pedig szintén a "csapatot" erősíti.
Hogy mi még a mesterlövészi képességein kívül az erőssége?
Fenéket mondom meg... olyan spoiler lenne, mint a pinty!

Érdekes módon a sorozat elég furán kezdődött, ugyanis alig tudtunk meg valamit az elején a társaságról. Ami viszont nagyon tetszett, hogy részről-részre ismertem meg őket, egymásba fonódott érdekes módon az életük. Szinte misztikusan összefonódott és furán fontos végig a sorozatban, hogy ki, mikor, kivel ismerkedik meg. Ez még inkább tetszett. Mintha valami végzet, vagy ördögi, vagy isteni játékmester irányította volna a bábukat a táblán.

Megismerjük Victor Frankenstein-t (Harry Treadaway) (tudjuk, ő az a - számomra - morbid pasi, aki halottakat éleszt fel valami fura elektromos és egyéb cinkes módon), aztán ott van Dorian Grey (Reeve Carney) is. Ő pedig a sosem öregedő fiatal, gyönyörű férfi.

Na, most több embert fogok kiborítani, az már fix. Ugyanis:
Több filmben láttam már főszereplőnek, szereplőnek Mr. Grey-t (nem, nem Christian Grey!!!!! grrrrrrrrr...), mégis ebben a sorozatban tetszett a leginkább. Úgy a színész kiválasztása, mind a jellemrajza nagyon tetszett.
S ahogy a főszereplőköz viszonyul... hmm... Jól megszínesítette a történetet.

Bocsánat, múlt időben beszéltem a sorozatról, pedig épp most, májusban fog kezdődni a harmadik évad. Szóval érdekes, izgalmas lesz biztos.
Mit kiderült, Dr. Jekyll is szerepelni fog a sorozatban, szóval buli lesz, az biztos...

Szóval itt aztán minden van a sorozatban. Biblia-ismeret is kell hozzá, de nem feltétel, aztán ismernünk kell egy kicsit az egyiptomi isteneket és nem árt egy kis latin-tudás sem.
Na jó, majd a szereplők gondolkodnak helyettünk is. Mi csak dőljünk hátra és elég, ha félünk. És borzong a hátunk és élvezzük a sorozatot.
Szóval komolyan, gyenge idegzetűek ne nézzék, meg azok sem, akik valami kis romkomot akarnak nézni olyan Jane Austen-es beütéssel. Na, itt minden és mindenki volt, csak Mr. Darcy-ék maradtak ki. Ők valahol vidéken élték a csendes kis életüket. Itt Londonban benne éltünk, mozogtunk a sűrűjében. 

Megismerünk mindenféle rémet. Embert és ember felettit, vagy épp már holt embert, vagy nem is embert. Szóval széles a paletta.

Tehát aki borzongni akar, vagy csak épp szeretne egy jóóó kis XIX. század Londonában játszódó horrorisztikus sorozatot nézni, Walking Dead nélkül, annak szívből ajánlom ezt a klassz történetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése