2013. október 6., vasárnap

Z Világháború...

Ettől a filmtől nem vártam sokat. Nemcsak a címe, maga a... úgy minden ellene szólt nekem.
A rendezőt nézve - Marc Forster - nem voltam, akarom mondani, SEM voltam nagy bizalommal. Nem olyan filmeket készített, amitől összeomolnék hálát rebegve.
Aztán Z, mint zombik.
Nos, az Eleven testek-et nem lehet űberelni, s amúgy meg a sétáló hullák nem hoztak sosem lázba. Mostanában valami élőbbet szerettem volna nézni.
Csakhogy Brad Pitt.
Nem is ahogy kinéz, mert azt ismerjük ár. Nem rossz. Oszt kész. Vannak számomra ezerszer szexisebb pasik is... Persze az sem segített, hogy otthagyta x évvel ezelőtt Jennifer Aniston-t, amit azóta sem bírok neki sehogy sem megbocsátani.
De mégis. Brad Pitt.

Csak tud valamit. S egy zombi-filmbe beleteszi a tenyerét ezerrel, nem????
Mégis kell legyen abban a filmben valami... valami.

Nos, kijött DVD-n a film, s úgy döntöttem, egy életem, egy halálom. S én lepődtem meg a legjobban!!!
Ugyanis a film:
1. úgy lekötött, mint a pinty.
2. ez a film nem olyan zombis film lett, mint a többi zombis film (gondolom, mert azokat nem láttam).
A történet elvileg nem egy nagy hűha lenne...
Megismerünk egy családot, ahol a két kislány és anyuka, apuka boldogan élnek.
Amíg be nem tör a világvége.
Kiderül, hogy zombik járják a várost és tökéletes piramisjáték-szerűen osztják a zombiságukat kérve, kéretlenül.
A Lane család hanyatt-homlok menekül a helyszínről és egy átrémüldözött éjszaka után meg is menekítik őket a férj munkahelyének emberei.
Persze, úgy könnyű, ha valaki az ENSZ dolgozója. Értem biztosan nem jönne el senki sem... Nem is az ENSZ-nél dolgozom, ez már tény.

Na, mindegy. Elmenekülnek, aztán az okos fiú nagy bajba kerül, majd még nagyobb bajba kerül és a végén feltalálja a "spanyol viaszt", vagyis megtalálja, hogy hogyan lehet megmenekülni a zombik elől. S ennyi a film.

Vagyis ennyi lenne a film, ha egy átlagos film lenne. 
Csakhogy nekem valamiért nem az volt.

 Azt ugyan nem tudtam meg a filmből sem, hogy a zombik hogyan teremtődtek meg, vagyis, oké, mondjuk komolyan, ahogy kell: a nulladik beteget nem találjuk meg.
De mégis... Az, hogy Dél-Koreából írják le először egy mail-ben, hogy "zombi", ott lehet a legkorábbra visszavezetni a dolgot...
Nekem olyan szaga lett ettől a filmnek, mintha a lökött amcsik játszottak volna - szerintem szokásukhoz híven - a laborjukban és a sok biológiai fegyver közül ezt hozták volna össze, persze véletlenül.

Azt már régóta tudjuk, hogy nem a hidrogén és atombombák lesznek azok, amelyek az újabb világháborút kirobbanthatják, már ha lesz ilyen, hanem a biológiai fegyverek vannak már mostanában a porondon (szerintem a számítástechnikával elegyítve, de ez csak az én összeesküvés-elméletes agyam szüleménye persze!!!), de ez a film nekem ezt sugallta.
Valaki addig kísérletezett valami olyannal, amihez nem értett, míg össze nem hozott egy olyan halálos kórt, ami 12 másodperc alatt élőhalottá változtathat bárkit.

Nos, azt is sajnáltam, hogy kihagyták a filmből a politikai felhangot. Ugyanis nekem roppant érdekesnek hatott az, hogy miután megmentik a főszereplőt családostul, ki fognak onnantól dirigálni? Kik mondják meg, mit kell tenni, kik fogják össze az életben maradtakat, kik próbálják meg a gyógyítást, az egész dolgot összefogni?!
Minimálisan érzékeltük azt, hogy kik és persze egy pillanatra sem lepődtünk meg ezen, de azért érdekes továbbgondolni.
Mi itt Magyarországon hol is lennénk egy ilyen esetben?
Amikor egy simább, egyszerűbb vírus is szerintem úgy kipusztítana minket, mint a pinty.
Ugyanis látott már valaki itt bármelyik kórházban fertőző betegeknek elkülönített, karantén- szobákat, felszereléseket? Én még nem. Persze nem is voltam sokat kórházban, hála az égnek.
 
De csak arra gondolok vissza, amikor utoljára volt egy sztrájk. Két-három éve a vasúti...
Mi történt akkor? Pár napba telt egyáltalán az, ahogy az emberek megtudták a dolgot. A tévéből nem értesül mindenki, sem a rádióból. Így csak a szomszédok, vagy a munkatársak jöhetnének számításba.
Szerintem, ha itt elszabadulna egy zombi, állítom, két ember nem maradna hírmondónak sem...
Max. azok, akik külföldön vannak... 
Na, mindegy.

Jól elkalandoztam. 
A film néhol azért vicces is volt, de alapvetően izgalmas, érdekes és persze ahogy azt egy vírusokkal foglalkozó filmhez illik, rémisztő is.
De érdemes legalább egyszer megnézni.
De gyenge idegzetűek azért ne este nézzék meg, vagy ne egyedül.
Mint mondjuk Ancim velem... hogy tudtam a poénokat közben szórni, hogy ne legyen olyan átütő a film...
Bocs, Anci. Nem a film értékét akartam gyengíteni, csak hogy ne álmodj rosszakat...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése