2013. október 6., vasárnap

Szemfényvesztés.. vagy valami más?!

Nagyon szerettem volna megnézni a Szemfényvesztők c. filmet. Régóta készültem rá. Aztán valahogy úgy sikerült, hogy nem sikerült megnéznem moziban.
De tudtam, hogyha kijön DVD-n, tuti kezem közé kaparintom. Mágiával magamhoz vonzom...


S megjelent a DVD.
Megnéztem és igen, nem csalódtam a filmben! De nem ám!!!

Fantasztikus volt, látványos, érdekes, izgalmas és igen. Tényleg varázslatos.

Nos, ez az egyik olyan film persze, amiről nehéz írni.
Ugyanis egyszer legalább végig kell nézni a filmet, az show-t, hogy az illúziót lássuk, hogy egyszer legalább hasson a varázslat. S amennyiben ezt elszúrja az ember, elmondja a poént, az nem spoiler-ező szimplán, hanem gyilkos. Filmgyilkos. S én sok minden vagyok, de ez nem szeretnék lenni. Ennél a filmnél aztán pláne nem!

Felirat hozzáadása
Annyit azért figyelemfelkeltésnek talán lehet mondani, hogy van négy emberke, akik egyenként jók valamiben, de nem túl sikeresek. 
Ahogy szokták mondani, ha nincs tőkéd, ne vágj bele semmibe...
Mindegyik szenzációs a maga helyén. Mégis... valami hiányzik.

Reeves egy csodás szabadulóművész-hölgy. Az a trükk, amiben megismerjük, totál felrázta a véremet. 
 Aztán ott van McKinney, aki mentalista (nekem a Mario és a varázsló c. könyv jutott eszembe róla... a hátamon futkosott a hideg tőle), aztán ott van a kártyákkal csodásan trükköző Atlas, aki olyan mutatványokat készített, hogy elállt tőle a lélegzetem. Nagyon tetszett, s ott van a fiatal Wilder, aki...  szerintem szimplán egy zsebtolvaj és egy bűvész keveréke. És akkor a mosolyáról még nem is tettem említést...

Ja, hogy kik ők?
Henley Reeves szerepében Isla Fihser-t láthatjuk, fantasztikus a csajszi. A Mindenképpen talán-ban láttam utoljára. Jól állt neki a szerep.

Aztán Woody Harrelson játszotta a mentalistát, McKinney-t. Egyre jobban szeretem a pasit.

A számomra eddig ismeretlen Jesse Eisenberg alakította az ügyes Atlas-t, aki majdhogynem a társaság origója volt.

S ezek után Dave Franco már csak hab volt a tortán Wilde szerepében.

Ja, s a zaklatott és ideges FBI ügynököt is meg kell említsem, akit Mark Ruffalo alakított. Szeretem a nagy zölddé válása nélkül is. Aranyos volt nagyon.

A két nagy öreg már csak hab volt a tortán, mármint Michael Caine és Morgan Freeman.
Szóval a filmben kapásból jó színészeket vonultattak fel.


Nos, Ancim mindig azt mondta, hogy a filmekben - a normálisabb filmekben - sosem szoktak egy képkockát sem feleslegesen mutatni.
Nos, ez ebben a filmben még inkább igaz.
Ugyanis tényleg minden mindennel összefügg.

Másodszor megnézve akkorákat nevettem. Hiszen addigra már értettem a történetet globálisan, fellebbentették már a fátylat az orrom elől, így azokat a mozdulatokat, mondatokat, tetteket is, amiket addig nem értettem, vagy nem nagyon tudtam hova tenni a helyükre kerültek.

Akinek tetszettek az Ocean's ... filmek (George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, stb. ugye megvan, melyikre gondolok?!), azoknak ez még inkább tetszeni fog. Szerintem.

Szervezzünk meg egy dolgot úgy, hogy tereljük magunkra a figyelmet és... és úgy nem veszik észre a többi dolgot.
Mit is beszélek, a filmben ezt egy kerek mondattal elmagyarázzák.

A filmben egyszer Morgan Freeman azt mondja, hogy "Amikor azt mondja a bűvész, hogy: Csak a kezemet figyeljék!, a legkevésbé azt kell arra figyelni", akkor mindenre oda kell figyelni, csak a kezére nem. "Félrevezetés. Ez a varázslat lényege."

Nos, ugyanis a Négy lovas, mármint a csapat, ahogy hívják magukat, előadja a nagy számot, amitől leesik az állunk.
Kirabolnak Las Vegas-ból egy párizsi bankot. Mármint úgy Vegasból, hogy ez a műsor ott van egy épületben. Kihívnak egy nézőt, találomra, a közönség soraiból, s megkérdezik, hogy hol van a bankszámlája.
Majd nagy mágusok módjára, csodás dolgok közepette kirabolják a párizsi bankot ott a színpadon és ami a varázslat, hogy tényleg eltűnik Párizsban a bankból a pénz! Komolyan.
De ez most akkor bankrablás, vagy csak valami varázslat?

Az FBI persze rohan a Négy lovast lekapcsolva, megpróbálja elkapni őket, már a csalást, hogy hogyan csinálták, de csak még inkább belegabalyodnak a varázslatba. Vicces volt, hogy mennyire odafigyelt a csapat arra, hogy ki, mit és hogyan és mikor lép...

Anno büntetőjog tanárunk mesélte, hogy amikor ő tanult, az osztályában megpróbálták kitalálni az évszázad bűntényét. Vagyis ott a tökéletes gyilkosság volt "asztalon". Igazából ahogy a tökéletes gyilkosság sem létezik, úgy a tökéletes bűntény, vagyis rablás sem létezhet. Ugyanis az emberi tényező az mindig egy érdekes része az egyenletnek. Mindig az a változója a dolognak, ami elromolhat, módosulhat menet közben... s ahogy egy másik filmben hallottam, néha "beb@sz a gebasz".

Nos, ebben a filmben is nagyon tetszett, ahogy ezt a MAJDNEM tökéletes rablást végigasszisztáltuk.

Tessék megnézni a filmet, ha más nem, egy klassz illúzió...
Vagy egy klassz film?!

Abraka-dabra.




 

S az egyik olyan mondattal fejezem, ami a filmben - a sok klassz közül - az egyik kedvenc részem volt:
"Mind ismerjük a mondást, hogy előhúzza a nyulat a kalapból. De ki hallott olyat, hogy előhúzza a kalapot a nyúlból?!"
Itt azt is láttuk. Megtették.
 
Nos, ez a film egészére igaz volt. 

Félrevezetés.


S ettől volt fantasztikus.

Tessék megnézni, a varázslat része lenni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése