2017. augusztus 27., vasárnap

A szcientológus múmiák

Nos, Tom Cruise - bármennyire ellene vagyok az egyházának (lásd a címet) - mindig hozta nekem a jóóó kis filmeket, zavart is, hogy nem tudok kikerülni a bűvköréből.

Idáig.
Pedig mennyire vártam már ezt a filmet!!!!

Ez a Múmia azonban valahogy nekem nem jött be.

A látvánnyal nem lett volna semmi bajom, bár a huszadik múmia után már kezdtem unni a témát. Valahogy a zombik már nem izgatják fel a fantáziámat (az Eleven testek-ben és Brad Pitt Z, világháborújában kimerült a zombi-imádatom teljesen). A nyolcszázcsillárdadik zombi/múmia itt viszont már kimondottan zavarta a film-élményemet. (Bár meg kell hagyni, vízben még nem láttam múmia támadást. Ez új volt.)

De vissza az elejére.

Az elcsépelt "keressünk sok pénzt a homok alatt" és a "mindenképpen fel kell nyitni a koporsót, hiába van ötszáz helyen feliratozva, sőt, felszobrozva és behiganyozva minden, hogy NEM FELBONTANDÓ!, drága hőseink csak felpiszkálják azt a nyüves sírt...
DE MIÉRT?! Kérdem én? Mert ennyire hülyék lennének? A srácoknak a sír körüli arany mennyisége is szerintem épp eléggé kielégítette volna a kapzsiságukat. De nem...
El kell ráncigálni a sírt a helyéről...

Pedig már Brandon Fraser és Rachel Weisz is megtanulta, hogy a holtakat nem piszkapetizzük. Sosem tanul az ember más kárából.

Na, aztán amikor megláttam Maximus Decimus Meridius-t (magyarán Gladiátor úr, vagyis Russel Crowe urat elhízott állapotában is belovagolni a múzumba, Henry Jekill név alatt... Na, ott már kezdtem nem tudni, hol vagyok.Vagy egy fura rémálomba cseppentem. Vagy összekeveredtek a forgatókönyvek lapjai, mint a Jóbarátokban Rachel angol trüffele (amikor összeragadtak a lapok) és folytatják a Londoni rémtörténeteket (ami pedig milyen jó lenne).

Innen már felfelé nem visz út. - gondoltam. S sajnos jól éreztem.

A történetet nem mesélem el, nagyjából el is vesztem Russel Crowe, Tom Cruise, Sofia Boutella (meg kell vallanom, ő volt a legigazibb a csapatban) és Anabella Wallis (nem tudom, mit keresett a filmben) szerepei között.

Tom Cruise kezd kiöregedni a "végigfutom az egész filmet és ezzel mindent és mindenkit lehagyok, mert én olyan gyors vagyok" stílusból. Néha már úgy gondolom, Mr. Cruise azzal tartja kondiban magát, hogy a filmekben folyton futkos... Válthatna lassabb vizekre is. Na, mindegy.

Szóval a történet szerintem laposra sikerült, Tom Cruise már nem az a sármos srác, mint régen volt (itt még egy picike vigyorgásra sem telt, nemhogy a Top Gun-os szexi, sok-dolláros, bugyi-szaggató mosolyra), a befejezéstől majdnem kardomba dőltem, a sok homoktól, portól és csontportól fulladásos köhögés jött rám... Szóval nagyjából örültem, hogy vége lett a filmnek. Nem hiányolom vissza.

Inkább újra megnézem az IGAZI Múmiát, ami még humoros is volt, nemcsak izgalmas. A csiriviri látványvilágot pedig inkább hozzáképzelem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése