Mindig beleszaladok abba a sztereotípiába, hogy hallgatok a hírekre... Nem kellene. Ez újfent kiderült.
Hosszú ideje pakoltam félre újra és újra a Vörös Veréb című filmet. Mert hogy annyi rosszat hallottam róla.
Aztán ma délután úgy döntöttem, csak megnézem. Mi a bánatért fújolnak annyira erre a filmre?!
Az, hogy megdöbbentett a film, az igaz. Az, hogy Jennifer Lawrence bőőőven kilépett Katniss Everdeen szerepéből, az is igaz. De hogy ez a film rossz lett volna?! Hülyeség!
Szerintem zseniális volt!!!
Azt mondanám, hogy olyan volt, mint egy egészséges hátbavágás... a szocializmustól.
Semmi bajom nincs a filmmel. Sőt! Komolyan!
Jennifer egy olyan oldalát mutatta meg, amiben megtudjuk, amit már régen tudtunk, csak senki sem akarta elhinni, mert ragaszkodott a kis édes Katniss-feelinghez, hogy ez a nőci igenis nagyon jó színész és igenis tudja használni a testét a filmben (is).
Könyörgöm, nézzen már rá mindenki a vörös kárpítos megjelenésein... Folyton kivágott, nem épp illedelmes, szexi és feltűnő cuccokban mutatkozik. Még szép, hogy tisztában van a teste nyújtotta előnyökkel és hátrányokkal. (Amúgy én külön emiatt, hogy nem nyafog a teste miatt, szeretem még inkább ezt a karakán csajszit.)
S ha valamikor, akkor ebben a filmben egy pillanatig nem szégyenkezhet miatta.
Nos, lehet, hogy én túlzottan is Sharon Stone "árnyékában" gondolkodom, aki merészen és felemelt fejjel készítette el az Elemi ösztönt és nem félt utána sem megmutatkozni a világ előtt. De könyörgöm... Aki színésznek áll, az egyrészt legyen tisztában a teste adottságaival, másrészt pedig ne húzza a száját, amikor meg kell mutassa a testét, hiszen az is a szerepéhez tartozik. Az egész lénye, tokkal-vonóval.
Ja, hogy miért írok erről hosszú sorokat? Csak azért, mert a legtöbb hisztit erről olvastam mindenféle médiában lehurrogva Jennifer Lawrence-et, hogy levetkőzött a filmben és megmutatta mindenét...
De basszus, pont erről szólt a film. Mit csinált volna? Mint Julia Roberts, testdublőrt használ? Az ég szerelmére!!!! Miért tenné?!
De vissza a filmhez.
Egy csodálatos, ám igen nehéz ballettáncosi karrier közepén álló lánynak sosem könnyű az élete... Hát, még ha Moszkvában él. Ahol az "elvtársak" még mindig erősen tartják a pórázt az emberek nyaka körül.
Így történik meg, hogy amikor főszereplő partnere véletlenül ráesik a lábára egy előadás közepén és a karrierjét is kettétöri ezzel Dominika Egorova-nak. Édesanyja beteségére és a saját problémáira (azt sugallja a film, hogy párja nem véletlenül esett rá, így másik prímabalerínát kapva, aki a szeretője volt) apai nagybátyja hozza a megoldást. Egy olyan emberrel kellene találkozzon, aki régen felfigyelt rá balettos korszakában. Amikor - enyhe zsarolás-szagot érzek a levegőben - rááll, hogy megtegye a dolgot, már érezzük, hogy itt ennél többről lehet szól. Az emberkét a szeme láttára gyilkolja meg valaki, akiről kiderül, hogy a
kormánynak dolgozik.
S mire Dominika kettőt pislog, már a "Veréb" kiképzésen találja magát, ahol olyan lányokat és fiúkat "teremtenek", akik a testükkel, az eszükkel, az ügyességükkel tudják az ellenséget legyőzni.
/Minő érdekesség, hogy a MARVEL-es Natasha Romanoff (Fekete Özvegy) is valami ilyesmi képzésen vett részt a történetek szerint./
Nos, a kiképzés kissé rendhagyóra sikeredik. Hogy megalkossák a legjobb ügynököket, olyan megaláztatásban van részük, amit - már bocsánat érte - simán elképzelhetőnek tartom egy ilyen helyen, bármilyen országbeli "iskoláról" van szó.
Dominika jó érzékkel nyúl bele a kiszemelt áldozatok fejébe, hiszen az a legfontosabb, hogy megtudja, mit szeretne az ellen, s azt a gyengeséget kell kihasználja. Nos, a lány gyorsan ki is jut a "frontra" s elküldik Budapestre, ahol egy amerikai ügynököt kell megkörnyékezni (megjegyzem, öt percig nem jöttem rá, hogy miben láttam már a pasit, amikor egy mozdulatából beugrott: ő volt Ramszesz az Exodus: Istenek és Királyok c. filmben - Joel Edgerton), hiszen az egy áruló orosz kémmel dolgozik együtt. De nem tudják, ki a besúgója.
Itt éreztem némi zavart az erőben, ugyanis én cca. a film tizedik percében tudtam, ki a kém. De mivel még csak egyszer láttam a filmet, nem tudom, hogy ez csak az én figyelmességem volt, vagy tényleg megmutatták nekünk.. Gondolom a második. Sebaj.
Nos, Dominika nem úgy fog hozzá a feladatához, ahogy azt egy vérbeli "veréb"-nek kellene... Ő fifikásabb, okosabb, ügyesebb. S minő véletlen, Nate Nash rá is harap a "kirakatra", az orosz lány bájaira, lényére, hiába figyelmeztetik.
Hogy mi lesz a film további része, azt nincs értelme elmeséljem. Hogy összejönnek-e? Még szép... Hogy Dominika el tudja-e csavarni a Nate fejét, hogy elmondja a kéme nevét? Hmmm.... Minek lőjem le a poénokat?
S hogy Dominika kettős ügynök lesz-e, avagy hármas ügynök... Vagy szimplán csak egy nagyon zseniális hű vörös veréb, az is legyen a film titka.
Azt viszont elmondhatom, hogy Jason Matthews újabb rajongót szerzett magának személyemben. Mert amint a kezem közé fogom kaparintani az író könyvét, sőt, mint kiderült trilógiáját, azon nyomban elkezdem olvasni.
A Vörös Veréb, Az árulás palotája és A Kreml jelöltje c. könyveket kell már csak megszereznem.
Igenis jól meg fog férni ez a trilógia a John Grisham és a Tom Clancy könyveim mellett.
Ja, még egy percre visszatérve a filmre! Ne felejtsük el, hogy nagyon jó színészeket láttunk a filmben a két főszereplőn kívül is... Mint például Anger Zsolt, Jeremy Irons, Joely Richardson, vagy épp a belga Matthias Schoenaerts, akit már régóta szemmel tartok, mint "jó megjegyezni a nevét" színész.
Szóval aki szereti a kémtörténeteket, a thrillert, annak szeretettel ajánlom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése